در تقویم فوتبالی امروز ، مهمترین اتفاقات فوتبالی ۱۷ آذر را بررسی می کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جواندر تقویم فوتبالی امروز ، مهمترین اتفاقات فوتبالی ۱۷ آذر (هشت دسامبر) را بررسی می کنیم.
۱۷ آذر ۸۳، علی کریمی بهترین بازیکن آسیا شد. کریمی چهارمین بازیکن ایرانی بود که توانست این جایزه را تصاحب کند و بعد از او تاکنون هیچ بازیکن دیگری موفق به کسب این عنوان نشده است. کریمی در رقابت با شونسوکه ناکامورا و علا هبیل بحرینی توانست این عنوان را تصاحب کند.
۱۷ آذر ۹۰، تیمهای پرسپولیس و استقلال در یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند که استقلال موفق شد سه بر صفر پرسپولیس را شکست دهد. بازی دو تیم در ۹۰ دقیقه صفر ، صفر به پایان رسید اما در وقتهای اضافه استقلال با دو گل جباری و یک گل شریفات ، موفق شد پرسپولیس را شکست دهد. پس از این مسابقه ، حمید استیلی سرمربی پرسپولیس از سمت خود کناره گیری کرد.
۱۷ آذر ۹۱، رویانیان ، مدیرعامل پرسپولیس ، گل محمدی را به عنوان سرمربی موقت پرسپولیس به جای مانویل ژوزه انتخاب کرد. این اتفاق در حالی افتاد که ژوزه ، برای تعطیلات به کشورش رفته بود و رویانیان نیز در ایتالیا بود و از آنجا این تصمیم را گرفت و مرخصی ژوزه را تمدید کرد.
۱۷ آذر ۹۲ ، بعد از قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۴، خبری عجیب در رسانه ها منتشر شد. یک حساب کاربری در توییتر ، یک روز قبل از قرعه کشی جام جهانی در پستی دو اتفاق مهم قرعه کشی جام جهانی را به درستی پیش بینی کرده بود. یکی اینکه ایتالیا تیمی خواهد که بین تیمهای ایتالیایی از گلدان چهار به گلدان دو منتقل می شود ! دیگری پیش بینی درست تیمهای هم گروه آرژانتین ، یعنی ایران ، بوسنی و نیجریه بود. 
بعد از این اتفاق خبرهایی بلافاصله در رسانه های جهان منتشر شد که قرعه کشی جام جهانی از پیش تعیین شده بود و حتی قهرمان جام جهانی از حالا مشخص است. 
حتی شگردهای تقلب در قرعه کشی نیز توسط این حساب اینترنتی منتشر شد که در زمان برداشتن گوی ها ، آن گوی که مد نظر آنها است ، داغ میشود و یا سنسور لرزشی دارند و این به افراد اجازه میدهد تا بدانند که در آن لحظه آن گویی که میلرزد را بردارند.
البته خیلی از افراد هم معتقد بودند که این موضوع چیزی نیست به جز یک حقه اینترنتی به وسیله گروهی از هکرهای کامپیوتری و تقلبی در قرعه کشی در کار نیست.
۸ دسامبر ۲۰۱۲ ، محرومیت آنتونیو کونته سرمربی یونتوس به پایان رسید. محرومیت او ابتدا ده ماه بود اما سپس از ده ماه به چهار ماه کاهش یافت. این محرومیت به دلیل اطلاع او از تبانی در سری آ و عدم اطلاع رسانی به مسوولان مربوطه بود. تیم یوونتوس در دوران محرومیت کونته ، عملکرد خوبی را تحت هدایت آلسیو و کاررا ، دستیاران کونته داشت و توانست از گروهش در لیگ قهرمانان بالا بیاد و در سری آ نیز ، صدر نشین بود.
۸ دسامبر ۱۹۹۴، رحیم استرلینگ ، ستاره انگلیسی منچستر سیتی متولد شد. استرلینگ در لیورپول چهره شد و این فصل با مبلغ ۶۹ میلیون یورو به تیم منچستر سیتی پیوست و به گرانترین بازیکن انگلیسی تاریخ تبدیل شد. این مهاجم تکنیکی این فصل چهار گل برای سیتی به ثمر رسانده است. استرلینگ ۲۰ بازی ملی و دو گل نیز در کارنامه دارد.
امروز تولد دو قلو های ترکیه ای هم هست. حمید و خلیل آلتینتوپ بازیکنان ترک تبار که در آلمان به دنیا آمدند ، متولد ۸ دسامبر ۱۹۸۲ هستند. هر دو بازیکن فوتبال حرفه ای خود را از تیم واتنشید ۰۹ آغاز کردند. اما از سال ۲۰۰۳ راه این دو بازیکن از هم جدا شد. خلیل به کایزرلاترن پیوست و حمید به شالکه رفت. حمید بعد درخشش در شالکه به تیمهای بزرگ بایرن مونیخ و ریال مادرید پیوست و هم اکنون در گالاتاسرای بازی میکند. اما خلیل نتوانست به باشگاههای بزرگ برسد و فقط در تیمهای آلمانی و ترکیه ای بازی کرد و هم اکنون عضو تیم آگسبورگ میباشد. 
خلیل ۳۸ بازی ملی در تیم ملی ترکیه انجام داده و در کارنامه حمید نیز ۸۲ بازی ملی به چشم می خورد.
*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار