شش سال پیش در چنین روزی ، کریستیانو رونالدو اولین توپ طلای خود را به دست آورد.

 به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان تقویم فوتبالی امروز ، به مهمترین اتفاقات فوتبالی ۱۲ آذر ( ۳ دسامبر ) اختصاص دارد.
 
سال ۲۰۰۸ در چینین روزی ، کریستیانو رونالدو ، اولین توپ طلای خود را به دست آورد. ستاره آن زمان منچستر یونایتد ، با درخشش در ترکیب این تیم ، از ارکان اصلی قهرمانی یونایتد در لیگ قهرمانان اروپا بود و با ۴۴۶ امتیاز بالتر از لیونل مسی ، بهترین بازیکن جهان شد. از آن زمان به بعد سلطه مسی و رونالدو بر جایزه توپ طلا آغاز شد. بعد از رونالدو ، چهار سال پیاپی مسی این جایزه را کسب کرد و پس از آن دوباره رونالدو ، دو سال پیاپی در سالهای ۲۰۱۳و ۲۰۱۴ بهترین بازیکن جهان شد.  
 
در ۳ دسامبر ۱۹۸۲ ، مایکل اسین ، ستاره غنایی سابق تیمهای چلسی ، ریال و میلان ، متولد شد.
 
اسین فوتبال را از باشگاه لیبرتی پروفشنالز آغاز کرد و در سال ۲۰۰۰ به تیم باستیا پیوست، وی در سال ۲۰۰۳ با قرارداد ۷.۸ میلیون یوروی به تیم لیون منتقل شد، اسین در تاریخ ۱۴ آگوست ۲۰۰۵ با قرارداد ۲۴.۴ میلیون پوندی به باشگاه فوتبال چلسی پیوست. اوج درخشش او در تیم چلسی بود و تا سال ۲۰۱۴ در این تیم ماند و به افتخارات زیادی رسید. البته وی یک سال در فصل ۲۰۱۲_۲۰۱۳ ، به طور قرضی برای ریال مادرید بازی کرد.  اسین فصل گذشته از چلسی جدا شد و به میلان پیوست اما نتوانست درخشش خود در چلسی را در ایتالیا تکرار کند و این فصل به تیم پاناتیناکو یونان انتقال یافت. 

اسین ۵۸ بازی در تیم ملی غنا انجام داده است و ۹ گل هم به ثمر رسانده است.
 
دقیقا یک سال قبل از اسین ، داوید ویا ، ستاره سابق تیم ملی اسپانیا و باشگاه بارسلونا متولد شد . ویا در اسپانیا در باشگاههای زیادی بازی کرده اما اوج درخشش او در والنسیا و بارسلونا بود. او در سال ۲۰۱۴ از اسپانیا به لیگ آمریکا نقل مکان کرد و امسال نیز به طور قرضی به استرالیا و تیم ملبورن سیتی نقل مکان کرد. 

ویا افتخارات باشگاهی و ملی زیادی به دست آورده است که مهمترین آن قهرمانی با اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۰ بود.

ویا ۹۷ بازی ملی در کارنامه دارد و با ۵۹ گل ملی ، بهترین گلزن تاریخ تیم ملی اسپانیا محسوب می شود.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار