تقویم فوتبالی امروز به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 23 آذر می پردازد.

تشخیص نادرست بیماری مجازی در روز تولدش و تنبیه تاریخی استقلالی‌هابه گزارش خبرنگار  حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات تاریخ فوتبال در تاریخ 23 آذر( 14 دسامبر) اختصاص دارد.
 
 تولد حجازی
 
 23 آذر 1328، ناصر حجازی پیشکسوت فوتبال کشورمان در تهران متولد شد، وی دروازه بان  اول تیم ملی فوتبال ایران در دهه 1359 بود و 2 قهرمانی در جام ملت های آسیا، یک قهرمانی در بازیهای آسیایی و شرکت در المپیک و جام جهانی فوتبال را در کارنامه دارد.
 
فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال حجازی را دومین دروازه‌بان برتر قرن بیستم قاره آسیا پس از محمد الدعایه عربستانی معرفی کرده است.
 
وی در 2 خرداد 1390 به دلیل سرشان ریه در سن 62 سالگی درگذشت.
 
 حجازی سرطان ندارد
 
23 آذر 88، ناصر حجازی در روز تولدش در بیمارستان کسری بستری شد، بیماری حجازی خبر شوک آوری بود که محافل فوتبالی را در حیرت فرو برد.بعد از انجام آزمایش‌های پزشکی روی وی، اعلام شد که بیماری حجازی، سرطان نیست، تشخیصی که البته نادرست و بعدها مشخص شد که او سرطان دارد.
 
تنبیه استقلالی‌ها توسط فیروز کریمی
 
 23 آذر 86، استقلال در تهران سه برد و از نفت آبادان شکست خورد، نکته جالب توجه این بود که فیروز کریمی سرمربی آن زمان استقلال پس از شکست تیمش، بازیکنان استقلال را همانجا وسط زمین آزادی نگه داشت و آنها را دواند.
 
رکورد گلزنی در لیگ برتر انگلیس
 
14 دسامبر 1935،آرسنال هفت بر یک، استون ویلا را در لیگ دسته اول انگلیس شکست داد، هر هفت گل آرسنال را در این دیدار، تددریک به ثمر رساند و رکورددار بیشترین گل زده در یک مسابقه در لیگ برتر انگلیس شد، 12 روز بعد از این رکورد، بانی بل، بازیکن تیم دسته سومی ترانرز، 9 گل برابر اولدهام در لیگ دسته سوم انگلیس به ثمر رساند، البته دریک همچنان رکورددار گلزنی در دسته اول انگلیس است، دریک مهاجم انگلیسی بود که در سال 1934 به آرسنال آمد و در فصل بعد 44 گل برای این تیم به ثمر رساند.
 
اولین بازی برکمپ
 
14 دسامبر 1986دنیس برکمپ اولین بازی حرفه ای خود را انجام داد و به عنوان آخرین یار تعویضی در ترکیب آژاکس به میدان رفت، برکمپ در سال 1969 در آمستردام به دنیا آمد و در سال 1981 به آکادمی جوانان باشگاه پیوست و اولین بازی خود را در تیم بزرگسالان در این روز و زمانی که 17 سال سن داشت انجام داد و توسط یوهان کرایف در دقیقه 69 به زمین بازی فرستاده شد، برکمپ در آژاکس در هفت فصل، 237 بازی انجام داد و 122 گل به ثمر رساند و سپس به اینتر رفت.
 
 تولد مایکل اوون
 
 14 دسامبر 1979، مایکل اوون ستاره تیم ملی انگلیس به دنیا آمد، او اولین بازی ملی خودش را در سن 18 سالگی برابر شیلی انجام داد.
 
وی سابقه بازی در باشگاه‌های بزرگی مثل لیورپول، رئال‌مادرید و منچستریونایتد را دارد.
 
89 بازی ملی و 40 گل در کارنامه این مهاجم انگلیسی به چشم می خورد.
 
*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار