در تقویم فوتبالی امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی 28 آذر می‌پردازیم.

قهرمانی ایران با هدایت پورحیدری/ اولین مسابقه فوتبال با قوانین جدید
به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم فوتبالی امروز، به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 28 آذر (19 دسامبر) می‌پردازیم.

** قهرمانی ایران در بازیهای آسیایی بانکوک

28 آذر 1377، تیم ملی ایران در فینال بازیهای آسیایی بانکوک، دو بر صفر کویت را شکست داد و قهرمان مسابقات شد. گلهای شاگردان منصور پورحیدری را در آن دیدار علی کریمی و کریم باقری به ثمر رساندند تا یکی از 10 مدال طلای کاروان ایران ر بازیهای آسیایی 1998، توسط فوتبال کسب شود.

کاروان ایران در آن مسابقات با 10 مدال طلا 11 نقره و 13 برنز از میان 41 کشور، هفتم شد.

**استعفای علی دایی

28 آذر 89 علی دایی پس از شکست چهار بر یک پرسپولیس مقابل صبا، از هدایت تیم پرسپولیس استعفا داد. این اولین دوره حضور دایی روی نیمکت پرسپولیس بود.

**بازگشت مجیدی به استقلال

28 آذر 91، فرهاد مجیدی دوباره به استقلال بازگشت.

وی یک سال قبل در نیم‌فصل از استقلال جدا شده و به الغرافه قطر رفته بود. اما در این تاریخ پس از حرف و حدیث‌های بسیار و با وجود آنکه قلعه‌نویی، سرمربی استقلال بود به این تیم بازگشت.

**اولین مسابقه فوتبال با قوانین جدید

19 دسامبر 1863، اولین مسابقه فوتبال تحت قوانین جدید FA برگزار شد.

قبل از آن اکثر تیم‌ها از قوانین کمبریج استفاده می‌کردند که در آن بازیکنان اجازه استفاده از دست را داشتند البته اجازه حمل توپ با دست را نداشتند.

فدارسیون فوتبال در اکتبر 1863 به رهبری اینزرکاپ مورلی تشکیل شد و مجموعه‌ای از قوانین در آن به تصویب رسید.

اولین مسابقه با قوانین جدید در 19 دسامبر 1963بین دو تیم ریچموند اف لی و بارلنز اف لی برگزار شد که دو تیم به تساوی صفر، صفر رسیدند.

این قوانین جدید در نهایت به قوانین رسمی فوتبال تبدیل شد و چندی بعد به قوانین فعلی اصلاح شد.

**تأسیس باشگاه دورتموند

19 دسامبر 1909، باشگاه بورسیا دورتموند تأسیس شد.

این باشگاه توسط سازمان جوانان کاتولیک در اعتراض به کشیش منطقه که مخالف ورزش بود، با نام انجمن بازیهای توپی بورسیا 09 تشکیل شد.

**ششمین جام بارسلونا در سال 2009

19 دسامبر 2009، بارسلونا با شکست استودیانتس آرژانتین قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد. بارسلونا پیش از این در سال 2009، پنج جام لالیگا، کوپا دل‌ری، سوپر کاپ اسپانیا، سوپر کاپ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرده بود و با این قهرمانی ششمین جام خود را در سال 2009 به دست آورد و به یک رکورد عالی دست یافت.

گل اول این بازی را استودیانتس در دقیقه 36 به ثمر رساند اما بارسلونا توسط پدر و در دقیقه 85 کار را به تساوی کشاند. سپس در وقتهای اضافه، لیونل مسی گل قهرمانی بارسلونا را در دقیقه 110 به ثمر رساند. مسی دو روز بعد بازیکن سال فوتبال جهان شد.

اشک‌های گواردیولا پس از مسابقه از اتفاقات جالب مسابقه بود.

 *برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار