قصور مالک! / بلاتکلیفی گودبرداری حادثه ساز لاله‌زار همچنان ادامه دارد

گودبرداری غیر اصولی سینمای ارم در تقاطع خیابان جمهوری-لاله‌زار، به 130 واحد مجاور خسارت وارد کرده است.

آماده///////// قصور مالک! / بلاتکلیفی گودبرداری حادثه ساز لاله‌زار همچنان ادامه داردبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گودبرداری غیر اصولی، این بار در یکی از قدیمی‌ترین خیابان پایتخت یعنی لاله‌زار به وقوع پیوسته است.

چندی پیش و اوایل سال 94، به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی و گودبرداری غیر اصولی،سینما ارم در تقاطع خیابان جمهوری-لاله‌زار، منجر به وقوع یک حادثه شد.گودبرداری که گاها خاطره ناگوار برای اهالی محل و کسبه به همراه داشت.

اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در روز پنجم فروردین ماه جزئیات گودبرداری حادثه‌ساز در خیابان مذبور را تشریح کرد و گفت: متاسفانه در راستای این گودبرداری غیر اصولی 130 واحد دچار خسارت شدند.

وی با بیان اینکه ریزش ساختمان مجاور روی این گود سبب ایجاد خسارات فراوان مالی و روحی به کسبه شده است، افزود: بسیاری از کسبه عنوان کردندکه قصد داشتند در ایام عید به سفر رفته و یا در تعطیلات تولیدات خود را افزایش دهند که این امر محقق نشد و لطمه سنگینی خورده‌اند.

رئیس کمیته شورای شهر تهران بیان کرد: در نظر داریم نسبت به ایجاد پایداری در گود اقداماتی صورت گیرد چرا که این ریزش در نتیجه بی مبادلاتی و بی‌مسئولیتی مالک رخ داده است.

شاکری با بیان اینکه مالکان ساختمان مجاور گود نامه‌نگاری‌های زیادی در خصوص ایمن بودن این گود انجام داده‌اند، بیان کرد: ناظر این گود بارها طی نامه‌ای بی‌مسئولیتی مالک را متذکر شده است اما باید سازمان نظام مهندسی قاطعانه دستور توقف گودبرداری را می‌داد تا این‌گونه به علت قصور مالک این اتفاق نمی افتاد.

* احقاق حقوق کسبه در اولویت قرار دارد

پس از وقوع این حادثه و به جهت صدمات گوناگونی که به اهالی محل و کسبه خیابان لاله‌زار وارد شد برخی مسئولان مربوطه بر آن شدند تا اقدامات لازم جهت بازگرداندن حقوق این افراد انجام دهند.

به همین دلیل در تاریخ 22 فروردین ماه ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در این خصوص، گفت: احقاق حقوق کسبه در اولویت قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: بسیاری از این کسبه خریدهایی به صورت چک، برای ایام نوروز انجام داده بودند که تمام جنس‌ها به زیر خاک رفته و موعد چک‌ها نیز فرارسیده و همه آن‌ها احتمال دارد به زودی به زندان بیفتند.

این عضو شورای شهر تهران افزود: جلسه مشترکی برای حل مشکل اهالی برگزار و تصمیم بر آن شد که چگونگی تخریب و نوسازی مجدد این ساختمان و همچنین دریافت حقوق مالباختگان نیز بررسی و تعیین شود و اکنون با توجه به گذشت چندین ماه از آن حادثه متاسفانه تاکنون متشاکیان به حقوق خود دست نیافته‌اند و همچنان باید چشم انتظار رای دادگاه بمانند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در خصوص سرانجام گود لاله‌زار که به صورت نیمه کاره رها شده است، می‌گوید: دادگاه این پرونده در حال بررسی است اما متاسفانه روند خوبی ندارد.

وی با بیان اینکه دادگاه حکم بر تخریب ساختمان داده است، بیان کرد: با این حال در حکم اولیه تکلیف کسبه و شهرداری مشخص نشده است و در حال مکاتبه هستیم که حکم دقیق‌تر صادر، تا حقوق مالکان و کسبه بطور کامل پرداخت شود.

رئیس کمیته شورای شهر تهران با بیان اینکه دادگاه باید مالک را محکوم به پرداخت تمام خسارت به کسبه تا زمان ساخت واحد‌های جدید می‌کرد، افزود: مالک همچنین باید نسبت به تخریب باقی‌مانده ساختان مذکور اقدام کند اگر این مهم محقق نشد، شهرداری باید براساس بند 14 ماده 55 شهرداری‌ها وارد عمل شده و به هزینه مالک باقیمانده این ساختمان در حال فروریختن را تخریب کند.

شاکری با بیان اینکه دادگاه باید حکمی در خصوص فرار از مسئولیت مالک صادر کند، اظهار داشت: مالک در هنگام ریختن ساختمان حضور نداشت و همچنین مسئولیتی در قبال جان و مال کسبه‌ای که ساختمانشان به دلیل گودبرداری غیراصولی ملک این فرد فروریخته است، ندارد.

گفتنی است؛ با توجه به اقدامی که تاکنون برای احقاق حقوق این افراد صورت گرفته اما بهتر است پرونده رسیدگی به این پرونده با سرعت بیشتری انجام شود تا مالکان و دیگر متشاکیان این پرونده به حقوق خود برسند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار