بافت فرسوده همواره به عنوان یک چالش‌ مهم در زمینه توسعه مناطق شهری مطرح بوده به گونه‌ای که این امر موجب شده شهرها در روند توسعه‌ای خود با مشکلاتی مواجهه شوند.

ارتقای امنیت پایتخت با نوسازی بافت‌های فرسودهبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به زلزله خیز بودن پایتخت و تبعات منفی ناشی از عدم بازسازی و احیاء بافت‌های فرسوده، لازم است این مهم در رأس امور و برنامه‌های مدیریت شهری قرار گیرد که این مسئله علاوه بر پیش بینی و برنامه‌ریزی‌های کاربردی و راهبردی از سوی مسئولان نیازمند فرهنگسازی عمومی و مشارکت جدی مردم  است.

 اگر در بافت‌های فرسوده آتش سوزی صورت گیرد، سقفی فرو بریزد، زلزله‌ای رخ دهد یا بیماری نیاز به اورژانس داشته باشد، امکان امداد رسانی خودروهای آتش نشانی، آمبولانس و هر گونه خدمات دیگر به علت کوچه‌های تنگ و باریک و تراکم جمعیت در محدوده‌ بافت های فرسوده مشکل است یا با سختی انجام می‌شود.

 احیاء نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه این مسئله توسط مردم پیگیری و با توجه کامل آنان صورت پذیرد و تا زمانی که در احیای بافت‌های فرسوده، منافع ساکنان در نظر گرفته نشود نمی‌توان پیشرفتی در این زمینه شاهد بود.

 پژمان الله وردی معاون هماهنگی و برنامه ریزی سازمان نوسازی شهر تهران در این رابطه گفت: از جمله فعالیت‌ های سازمان نوسازی شهر تهران برای ایجاد عرصه مشترک برای تبادل آراء و اندیشه‌های متخصصان، متفکران، صاحب نظران و حرفه‌مندان حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده انتشار سی و دومین شماره نشریه اینترنتی نوسازی به همت اداره پژوهش و توسعه معاونت هماهنگی و برنامه ریزی سازمان نوسازی شهر تهران است.

وی افزود: اهتمام بر پژوهش‌ها و اقدامات مبتنی بر دانش موضوعی و ارائه تجربیات روز داخلی‌ و بین‌المللی در حوزه نوسازی می‌تواند در شناسایی صحیح مساله و ابعاد آن و نیز اتخاذ تدابیر راهبردی موثر باشد با توجه به صحبت‌های معاون هماهنگی و برنامه ریزی سازمان  نوسازی شهر تهران، شهرداری تهران می‌تواند از تجربیات و دیگر کشور در جهت نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده کنیم.

 عباداله فتح اللهی مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اینکه نوسازی محله‌های‌ شهر بدون در نظر گرفتن، مسائل کل شهر اماکن پذیر نیست، گفت: مسائل مربوط به تهران همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند مساله ملی محسوب می‌شود.

 وی با بیان اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده منجر به کاهش اختلاف فاصله طبقاتی می‌شود، بیان  داشت: نوسازی و احیای بافت های فرسوده، افزایش جاذبه‌های  گردشگری و ارتقای امنیت در مناطق مختلف پایتخت را به همراه خواهد داشت.

**نجات پایتخت در گروه نوسازی بافت‌های فرسوده

 بی توجهی به بافت‌های فرسوده خسارت مالی و جانی غیر قابل جبرانی را به کشور و مردم  وارد خواهد کرد که در این میان نجات تهران در گرو نوسازی بافت‌های فرسوده است بنابراین امیدواریم شاهد عزم ملی در این راستا باشیم.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار