رئیس کمیسون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه و آبادانی کشور در عرصه های علمی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مستلزم حمایت از دانشگاه ها و مراکز علمی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ غلامرضا تاجگردون ، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای 16 آذر افزود: برای دستیابی به توسعه پایدار باید شرایطی فراهم شود تا دانشجویان و اعضای هیات علمی آزادی اندیشه، بیان و عمل داشته باشند.

وی بیان کرد:ترویج روحیه پژوهشگری، توسعه شرکت های دانش بنیان و فراهم کردن زمینه پرورش خلاقیت دانشجویان از راهکارهای حمایت از این قشر فرهیخته است.

تاجگردون با اشاره به اهمیت برپایی کرسی های آزاد اندیشی و تاکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر این امر، تصریح کرد: در چهار چوب قانون اساسی باید این شرایط برای فعالیت علمی، سیاسی و اجتماعی دانشجویان فراهم شود.

رئیس کمیسون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که دانشگاه خاستگاه تولید علم و اندیشه است بیان کرد: تولید علم بدون فراهم بودن زمینه تجاری سازی آن نمی تواند اثرگذار باشد.

تاجگردون تصریح کرد: نگرش در حاشیه قرار داشتن دانشگاه از سیاست یا جدایی دانشگاه از جامعه از عواملی است که در پیشبرد اهداف علمی و پژوهشی دانشجویان اخلال ایجاد می کند.

تاجگردون گفت: شهدای 16آذر برای استقلال و عزت طلبی این مرز وبوم مجاهدت کردند تا امروز ایران اسلامی به برکت خون آنها سربلند باشد.

تاجگردون بیان کرد: 16 آذر یادآور رسالت اجتماعی دانشجویان و توجه به نگرش جامع این قشر به جامعه است.

روز 16 آذر سال 1332 در پی اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران به سفر ریچارد نیکسون معاون وقت رئیس جمهوری آمریکا به ایران، ماموران رژیم شاهنشاهی به دانشکده فنی دانشگاه تهران حمله کردند و سه تن از دانشجویان این دانشکده به نام های احمد قندچی، آذر (مهدی) شریعت رضوی و مصطفی بزرگ نیا را به شهادت رساندند.

16 آذر به همین مناسبت در تقویم کشورمان روز دانشجو نامگذاری شده است.


انتهای پیام /ی
برچسب ها: توسعه ، آبادانی ، کشور ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.