استاندار کرمان گفت: عملیات حفاری تونل انتقال آب از سد صفا رود به کرمان از هفته آینده آغاز می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ علیرضا رزم حسینی، انتقال آب از سد صفارود به کرمان را پروژه‌ای عظیم و ملی دانست و افزود: می توان از آن به عنوان یکی از اصلی ترین اقدامات دولت برای بهبود وضعیت آب استان کرمان یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه در کنار این طرح، چند طرح دیگر نیز برای رفع مشکل کم آبی کرمان دنبال می شود ، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیشرفت پروژه انتقال آب از صفارود به کرمان بیشتر است و با استقرار تجهیزات و وسایل مورد نیاز کارگاه‌ها، عملیات حفاری تونل از هفته آینده وارد فاز عملیاتی می شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه باید در کنار طرح های انتقال آب، آموزش و فرهنگ سازی برای صرفه جویی در مصرف آب را نیز در دستور کار قرار دهیم، تصریح کرد: در این راستا همزمان با انتقال آب به استان کرمان، طرح همیاران آب نیز به عنوان یک طرح دائمی به مرحله اجرا در می آید.

رزم حسینی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی نیز باید تحول ایجاد شود، یادآورشد: باید با تغییر الگوی کشت و آبیاری نوین، از هدر رفت آب در بخش کشاورزی جلوگیری شود، چرا که کشاورزی به شیوه سنتی از بهره وری بسیار پایینی برخوردار است و با توجه به شرایط موجود در کشور هم در حوزه منابع آب و هم به لحاظ اقتصادی، این نوع کشاورزی دیگر صرفه ندارد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: حفاری ، تونل ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
آب دزد