نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی جذب سرمایه گذار را مهمترین راهکار برای پیشرفت استان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از همدان؛ امیر خجسته در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه جذب سرمایه گذار و توسعه بخش خصوصی از اولویت ها است اظهار داشت: در گذشته استان همدان دارای چالش ها و آسیب های جدی بود که با اقدامات کارشناسانه به شکل جدی وارد عمل شده ایم و خوشبختانه تاکنون خوب عمل کرده ایم.

خجسته مشکلات مردم را معیشت و کار برشمرد و ادامه داد: باید عمل گرا باشیم و به دور از حاشیه و سیاست بازی در پیشرفت استان سهم عمده ای داشته باشیم.

خجسته افزود: کسی که بخواهد کاری برای استان انجام دهد از آن حمایت کرده و با کسانی که مانع این امر شوند برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به شرایط تحریم که وجود دارد ابراز داشت: نتوانسته ایم دراین زمینه حق مردم را ادا کنیم اما باید گفت استان ما نسبت به سایر استان های دیگر توانمند و جدی وارد شده است.

نماینه مردم همدان و فامنین در مجلس ارزیابی استان را نسبی عنوان و خاطرنشان کرد: همدان نسبت به سایر استان های دیگر با وجود تحریم ها نسبت به سایر استان های دیگر عملکرد خوبی را ارائه کرده است.

خجسته با تاکید بر اینکه نباید پروژه ها از وقت تعین شده آن عقب بیفتد، یاد آور شد: طرح ها در سال 91 تنها 30 درصد پیشرفت داشته اما اکنون 70 درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین توان خود را صرف انجام پروژه آزادراه کرده ایم که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

خجسته، منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد را از مصوبات رهبر معظم انقلاب به استان عنوان کرد و گفت: با پیگیری های مسوولان استان، چند سرمایه گذار برای این طرح جذب شده است و با نهایی شدن اجرای آن در استان اشتغال زایی می شود.


وی به پروژه راه آهن اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح در سال 1375 به تصویب رسیده بود که متاسفانه در این زمینه اقدام مفیدی انجام نشده بود اما امروز زیرساخت ها و ریل گذاری انجام و 99 درصد نیز پیشرفت داشته ایم.


وی به نیروگاه مفتح نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع آسیب جدی برای استان است و می توان گفت میلیاردها دلار هزینه بدون کارشناسی در این باره می شود که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این نیروگاه از تر به خشک تبدیل شده و در این باره به نتایج خوبی رسیده ایم.


نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز تاسف از اینکه حق گردشگری در استان به خوبی ادا نشده است، تصریح کرد: 1800 جاذبه گردشگری در استان وجود دارد که متاسفانه نتوانسته ایم در این زمینه ورود پیدا کنیم.

خجسته ادامه داد: این در حال است که می توانستم با انجام کار مدون در حوزه گردشگری و جذب توریسم در اشتغالزایی حرف اول را در کشور بزنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.