به مناسبت روز جهانی ایدز مراسمی به همت اداره کل انتقال خون در سالن آموزش اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  سنندج ،  مسوول ایمنی و بهداشت انتقال خون کردستان در این مراسم گفت: امروزه ایدز در بیشتر کشورهای جهان به صورت یک مشکل اجتماعی مطرح شده و این مسئله بر اکثریت افراد جامعه اثر می گذارد بنابراین راه حل صحیح راه حلی است که کل مساله را در برگیرد و تمامی جمعیت مبتلا را پوشش دهد، نه آنکه به جنبه های خاصی از مساله توجه داشته باشند یا تنها به معدودی از مبتلایان کمک کنند.

روجیار زندی در ادامه با بیان این که یکی از مباحث بسیار حساس در مورد مسئله ایدز، آموزش و آگاهی افراد در مورد ابتلا و پیشگیری از این بیماری است، افزود: در علم پزشکی هیچ بیماری به اندازه ایدز پیچیده نیست که همه زمینه‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی و ... را در بر بگیرد.

مسوول ایمنی و بهداشت اداره کل به ساختار ویروس ایدز و نحوه راه های ورود آن به بدن و اقدامات ایمنی بدن در مقابله با آن اشاره نمود و در بخش دیگری از سخنان خود پیشگیری از طریق ارائه آموزش را رکن برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مقابله با بیماری ایدز اعلام کرد و افزود: آشنایی با این مقوله می‌تواند به مقاوم شدن افراد در مقابل این بیماری کمک کند و ارائه آموزش‌های لازم به گروه‌های هدف در معرض خطر از اولویت‌های اصلی برای مبارزه با این بیماری در جامعه قرار است.

در ادامه مسوول ایمنی و بهداشت انتقال خون کردستان ضمن ارائه تاریخچه بیماری ایدز و آمار مربوط به این بیماری در کشور و استان عنوان کرد: کم‌توجهی و عدم توجه به مسئله گسترش بیماری ایدز صدمه‌های زیادی را به جامعه وارد می‌کند و همه باید آگاه باشیم که وظیفه اخلاقی و ملی است که باید با توجه به ارزش‌های دینی و فرهنگی خود، این خطر بزرگ را مهار کنیم.

زندی در پایان سخنان خود در این نشست عنوان کرد: همه باید تلاش کنیم که در سطح جامعه فرد اچ آی وی مثبت را به عنوان یک فرد بیمار تلقی کنند نه اینکه وی را به چشم خطاکار و گناهکار بنگرند تا فرهنگ سازی بهتری برای مقابله با این بیماری صورت گیرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.