اصفهان؛

ایران کشور موفق در درمان رایگان بیماری ایدز است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان،از ایران به عنوان یکی از کشورهای موفق دنیا در پیشگیری وکنترل و درمان بیماری ایدزنام برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از اصفهان محمدحسین اعرابی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته جهانی مبارزه با ایدز در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد اظهار داشت: بیماران مبتلا به ایدز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و همه مراحل درمان آن رایگان است و دولت برای هر بیمار مبتلا به ایدز سالانه 500 میلیون ریال هزینه می‌کند.

وی، اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان از طریق رسانه ها و مطبوعات مورد تاکید دانست و افزود: مراجعه به مراکز مشاوره و انجام تست های کوتاه مدت، تشخیص به موقع این بیماری را نشان می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، راه اندازی کمپین جهانی مبارزه با ایدز با مشارکت بخش خصوصی و مردمی برای شناسایی و کنترل بیماری اچ آی وی و پیشگیری از تکثیر این ویروس در کاشان را ضروری دانست و تصریح کرد: با کمک این کمپین جهانی و به وسیله دارو تاکنون 15 میلیون و 800هزار نفر از مبتلایان به ایدز کنترل شده است.

اعرابی، جلوگیری از تکثیر ویروس ایدز در خون و افزایش طول عمر بیماران را ازعوامل موثر در استفاده از داروی ایدز عنوان کرد و گفت: برای مبارزه با بیماری ایدز دولت به تنهایی موفق نخواهد بود و لازم است بخش خصوصی و مردمی و گروه‌های مردم نهاد و انجمن‌ها و سمن‌ها نیز در این راه مشارکت داشته باشند.



انتهای پیام/گ
برچسب ها: ایدز ، موفق ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.