یاسوج ؛

خود کفایی1800 خانوار کهگیلویه و بویراحمدی

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون 1800 خانوار با جمعیت 4500 نفر خودکفا و از حمایت کمیته امداد استان خارج شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید غلامرضا متقی افزود : از ابتدای امسال تا 7 ماهه اول سال 754 طرح اشتغال با اعتبار 71 میلیارد و 860 میلیون ریال برای مددجویان اجرا شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خیمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد افزود:  تعداد 389 مورد از محل اعتبار بانکی با اعتبار 47 میلیارد و 900 میلیون ریال و 365 مورد از محل اعتبار کمیته امداد 23 میلیارد و 960 میلیون ریال به مددجویان وام اعطا شد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال گذشته تا کنون 1800 خانوار با جمعیت 4500 نفر خودکفا و از حمایت کمیته امداد خارج شدند.

متقی با بیان اینکه تاکنون 750 طرح اشتغالزایی در استان اجرا شد، تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده باید یک هزار و 940 طرح اشتغال اجرا شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات و خدمات اشتغالزایی در سه قالب کارانگیزی، مشاغل خانگی و خودکفایی ارائه می‎شود که البته این حمایت‌ها پس از انجام استعدادیابی و سنجش توانمندی‌های شغلی به مددجویان و نیازمندان انجام می‌شود، افزود: تعداد دو هزار و 100 مددجوی جویای کار پشت نوبت معرفی شده به بانک داریم که تاکنون وام‌های خود را دریافت نکرده یا پشت نوبت هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغالزایی توسط مددجویان این نهاد در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری و خدمات انجام دادند، عنوان کرد: از سال 88  تاکنون 15 هزار و 161 طرح اشتغالزیی اجرا شده که یک هزار و 764 طرح از نظارت کمیته امداد خارج شدند.

متقی با اشاره به اینکه در حال حاضر 13 هزار و 352 طرح تحت نظارت این نهاد وجود دارد، خاطرنشان کرد: کمیته امداد حداکثر طرح‌ها را براساس شرایط و نوع طرح از یک تا سه سال تحت نظارت قرار می‌دهد و بعد از این مدت زمان از نظارت کمیته خارج می‌شوند.

انتهای پیام /ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.