شهادت دو فلسطینی در کرانه باختری

اشغالگران قدس دو فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رساندند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، دو فلسطینی در دو عملیات جداگانه نزدیک رام الله به دست نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

عملیات نخست نزدیک منطقه عبود در مجاورت رام الله به وقوع پیوست که در آن "عبدالرحمان البرغوثی" پس از آنکه با چاقو به یک نظامی صهیونیست حمله کرد، به شهادت رسید.
عملیات دوم  نزدیک منطقه سلواد در شمال شرق رام الله رخ داد. در این عملیات یک جوان فلسطینی پس از آنکه با خودروی خود دو نظامی اسرائیلی را زیر گرفت، به ضرب گلوله اشغالگران قدس به شهادت رسید. 

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد جوانان فلسطینی در بیت لحم در ورودی منطقه القوا با تجاوزگری های نظامیان اسرائیلی مقابله کردند. نظامیان اشغالگر قدس اقدام به بستن ورودی غربی منطقه "القوا" کردند که با مقابله فلسطینیان مواجه شدند. صهیونیست ها برای متفرق کردن جوانان فلسطینی از گازهای اشک آور و بمب های صوتی استفاده کردند.
به گزارش این شبکه تلویزیونی، جنبش های جهاد اسلامی و حماس در « جمعه پایداری » بر تداوم گزینه انتفاضه علیه رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

"احمد غانم،" خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: هزاران تن از هواداران جنبش جهاد اسلامی با شرکت در یک راهپیمایی با شکوه به حمایت از انتفاضه فلسطین پرداخته و بر تداوم گزینه مقاومت تاکید کردند.

"خالد البطش،" یکی از سران جنبش جهاد اسلامی گفت: پیام "جمعه پایداری،" پافشاری بر وحدت ملی، پایداری بر انتفاضه مردمی، پایداری بر مبانی و اصول ملی فلسطین است. پیام جمعه پایداری، پایداری بر این است که گزینه مقاومت و جهاد راه دستیابی به حقوق فلسطینیان به حساب می آید.

در جمعه پایداری پیام های متعددی ارسال شد که مهم ترین این پیام ها، گسترش دامنه درگیری در تمامی مناطق تماس با اشغالگران است.

یکی از سران گروه های فلسطینی گفت: از تمامی قشرهای جامعه که همچنان درباره ورود به انتفاضه تردید دارند، می خواهیم که به انتفاضه فلسطین بپیوندند و دامنه مبارزه با اشغالگران را توسعه دهند. مسوولیت عمده بر عهده گروه های فلسطینی است که با پایگاه های مردمی و حزبی خود بخشی از این انتفاضه باشند.
با ورود انتفاضه فلسطین به سومین ماه خود، گروه های فلسطینی بر ناکامی رژیم صهیونیستی در کنترل این انتفاضه تاکید می کنند.

جنبش حماس نیز برای حمایت از مقاومت و دادن پیام حمایت از قدس و جوانان آن یک رژه پیشاهنگی ترتیب داد. 

یکی از مسوولان نیروهای پیشاهنگی حماس گفت: ما فرزندان خود را با عشق به وطن پرورش می دهیم. این نوجوانان و جوانان فلسطینی هستند که در کرانه باختری انتفاضه را به پیش می برند.  مردم فلسطین به توان نسل کنونی برای رهبری انتفاضه و پیشبرد آن اطمینان دارند.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار