مديرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در هفت ماهه سال جاری ۶۶۶ پرونده قصور پزشکی در کميسيون‌های پزشکی قانونی استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان، علي سليمانی پور با اشاره به افزايش دو درصدی پرونده‌های قصور پزشکي در کميسيون های پزشکي قانونی استان اصفهان اظهار داشت: در هفت ماه امسال در مراکز پزشکی قانوني استان ۶۶۶ مورد پرونده قصور پزشکی به ثبت رسيده که اين آمار در سال گذشته ۶۵۲ مورد گزارش شده است.

وی با اشاره به مختومه شدن ۳۷۸ پرونده مرتبط با رسيدگی پزشکی قانونی در استان اصفهان ابراز داشت: همچنين در هفت ماهه امسال ۱۰۲ مورد پرونده مرتبط با رسيدگي به پرونده‌هاي قصور پزشکي و ۱۸۶ مورد پرونده مرتبط با موضوعات روانپزشکي قانوني در مراکز پزشکي قانوني استان بررسي و مختومه شده است.

مديرکل پزشکی قانونی استان اصفهان در خصوص نتايج پرونده‌های بررسی شده افزود: نتايج به دست آمده در اين پرونده‌ها متفاوت بوده و نمي‌توان جمع‌بندی در خصوص نتايج به دست آمده داشت.

وی در ادامه با اشاره به افزايش صدور مجوز سقط درماني در مراکز پزشکي قانونی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در هفت ماهه سال جاري تعداد ۳۲۲ نفر براي دريافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کرده که در اين ميان ۲۷۰ نفر موفق به دريافت مجوز سقط درمانی شدند.

سليمانی پور با اشاره به افزايش ۵.۶ درصدي تعداد متقاضيان سقط درماني در سطح استان اصفهان ابراز داشت: سازمان پزشکي قانوني کشور به عنوان متولي بررسي درخواست‌هاي صدور مجوز سقط درماني، تنها در مواردي اقدام به صدور مجوز سقط درماني مي‌کند که جنين زير چهار ماه و واجد ناهنجاري‌های شديد مادرزادی بوده و يا مادر مبتلا به بيماري‌های صعب العلاج همراه با خطر جاني در صورت تداوم بارداري مواجه باشد . 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.