گنجاندن موضوعاتی متناسب با تحولات منطقه و انقلاب‌هایی كه در كشورهای همسایه رخ داده است، می تواند مشاركت شاعران كشورهای همسایه را در پی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ عباسعلی براتی‌پور از شاعران انقلابی و آیینی كشور با بیان اینكه انقلاب اسلامی را نباید محصور در اتفاقات گذشته دانست، بیان كرد: انقلاب اسلامی استمرار دارد و باید برای اینكه دچار تكرار موضوعی نشود آن را با اتفاقات و رویدادهایی كه در دنیای اطراف ما اتفاق می افتد، ارتباط داد.

وی با بیان اینكه مسئولان فرهنگی و هنری باید با برگزاری برنامه ها و جشنواره ها بتوانند مشاركت شاعران كشورهای دیگر را داشته باشند، خاطرنشان كرد: گنجاندن موضوعاتی متناسب با تحولات منطقه و انقلاب هایی كه در كشورهای همسایه رخ داده است، می تواند مشاركت شاعران كشورهای همسایه را در پی داشته باشد و به گسترده شدن شعار انقلابی جشنواره كمك كند.

براتی پورخاطرنشان كرد: بیشتر تولیداتی كه در حوزه انقلاب صورت گرفته است با زبان فارسی بوده و خیلی به زبان های دیگر ترجمه نشده است بلكه برای گسترش این شعار باید به تولید برنامه های فرا ملی اقدام كنیم.

وی ادامه داد: ایجاد موضوعاتی با عناوین مبارزه با گروه های تكفیری و جنبش های كشورهای مسلمان و مقابله با گروه های تروریستی در فراخوان جشنواره شعر انقلاب می تواند حركتی كه این جشنواره چند سال است در پیش گرفته را گسترش دهد.

این شاعر انقلابی جایگاه فعلی شعر را در رسانه های ما خیلی مطلوب ارزیابی نكرد و اظهار داشت: رسانه ها از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردارند و باید از این فضا نهایت استفاده را كرد تا مخاطبان بیشتری را داشته باشیم و می توان با ساختن برنامه های شعرخوانی یا مسابقه هایی از جنس شعر به پویایی این فضا كمك كرد.

این هنرمند در پایان گفت: جشنواره شعر انقلاب یكی از جشنواره های نوپایی است كه توانسته در همین عمر كم بدنه ای از هنرمندان جوان را با خود همراه سازد و در روزگاری كه جشنواره ها یكی پس از دیگری از گردونه رقابت خارج می شوند می تواند به عنوان یك فرصت دیده شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار