مدیرمیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تایباد از تشکیل اولین جلسه انجمن دوستداران مجموعه ابوبکر تایبادی در هفته وحدت در اواخر آذرماه امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجيد حسيني افزود: هدف از تشکیل زمینه‌های علمی و آموزشی با موضوع انجمن دوستداران برای مردم در راستای جلب حمایت‌های مادی و معنوی، تشریک مساعی همه جانبه مردم در زمینه شناسایی و شناساندن حفظ و حراست و رعایت احترام به میراث فرهنگی است.

وی تصریح کرد: در این شهرستان 86 اثر تاریخی شناسایی که از این تعداد 44 اثر تاریخی آن به ثبت رسیده که مهمترین آنها مجموعه مزار مولانا، شاهزاده قاسم مشهدریزه، رباط عباس آباد و میل کرات است.

حسيني با اشاره به نزدیک شدن هفته وحدت، گفت: در اواخر آذرماه امسال اولین جلسه انجمن دوستداران مجموعه ابوبکر تایبادی در همین راستا برگزار خواهد شد و همچنین انجمن دوستداران آرامگاه شاهزاده قاسم در شهر مشهد ریزه و انجمن دوستداران موزه تایباد هم تشکیل خواهد شد.

مدیرمیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تایباد هدف از برگزاری این انجمن‌ها را تاثیرگذاری در معرفی آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان و همچنین بستر مناسب برای رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های مردم بیان کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.