شاگردان اسماعیلاجیج امروز ساعت 18:30 به وقت ایران در مصافی واقعی به دیدار تیم چند ملیتی میزبان خواهد رفت.

رقابت‌ واقعی ایران- قطر امروز در فینالبه گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات هندبال انتخابی المپیک ریو 2016 با حضور 11 تیم در تالار الدحیل دوحه قطر از بیست و سوم آبان آغاز شد.

درگروه A تیم‌های بحرین، کره جنوبی، عراق، چین، استرالیا و در گروه B تیم‌های ایران، عمان، ازبکستان، ژاپن، قطر و عربستان صعودی به رقابت پرداختند.
 
تیم ملی کشورمان در گروه B به مصاف حریفان خود رفت و به ترتیب 31- 39 عمان 18- 33 ازبکستان، 31- 37 ژاپن، 24- 30 عربستان را برد و با نتیجه 30 بر 17 ، مغلوب تیم چند ملیتی میزبان شد و در نیمه نهایی نهایتا با شکست بحرین 35 بر 30 به مرحله فینال راه یافت.
 
تنها یک تیم در این مرحله از مسابقات شانس حضور در المپیک ریو 2016 را دارد، تیم‌های دوم و سوم با تیم‌های دوم و سوم قاره‌های اروپا، آفریقا، آمریکا به رقابت خواهند پرداخت.
 
شاگردان عرفان امروز تا ساعاتی دیگر در دیدار فینال به مصاف تیم چند ملیتی قطر خواهند رفت.
 
قطر این رقابت‌ها را در تالار مجلل الدحیل با معماری منحصر به فرد با گنجایش 5500 تماشاگر به مساحت 30 هزار متر مربع برگزار می‌کند.
 
تیم قطر اکثر مواقع از امتیازات میزبانی خود سود برده و روی بازیکنان خود سرمایه گذاری هنگفتی انجام داده است.
 
این تیم در دوره قبل فینالیست مسابقات جهانی شد و بعد از فرانسوی‌ها عنوان نائب قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

تیم قطر یکی از تیم‌های آسیایی است که در واقع اسم آسیا را یدک می‌کشد، شاید بتوان از این تیم به عنوان تیمی اروپایی یاد کرد چرا که، بازیکنانی چون رافائل کاپوته 28 ساله را در خود دارد، وی اصالتا کوبایی است.

زارکو مارکویچی که اهل مونته نگرو می‌باشد بازیکنی که شوت زنی قهار محسوب می‌شود، وی در رده دوم بهترین گلزنان جهان جای دارد.

ویدال بورفا اسپانیایی 34 ساله که قبلا بسکتبالیست بوده است، الدار مملیسویچ اهل بوسنی که در دفاع عملکرد خوبی دارد، روین برتراند بازیکن فرانسوی الاصل این تیم است.

همچنین یوسف بن علی و مارکو باکاریچ دو بازیکنی که به لحاظ فیزیکی آمادگی خوبی دارند و اگر دیگر بازیکنان کاری از پیش نبرند این دو بازیکن به محض حضور در زمین از فرصت‌ها استفاده کرده و جبران می‌کنند. 

تیم والریوریورا اسپانیایی موفق شد با خرید و سرمایه گذاری هنگفت روی بازیکن تبعه خود به فینال جام جهانی 2015 برسد که خود میزبان این مسابقات بود، که در آن رقابت‌ها تیم ملی کشورمان در سکوی 21 ایستاد.
 
تیم ملی قطر مقابل تیم قدرتمند فرانسه باخت و قطر تیم به ظاهر آسیایی برای اولین بار نائب قهرمان جهان شد.

هرچند شاگردان عرفان در بازی اول مقابل تیم میزبان متحمل شکست شدند اما این باخت نتیجه واقعی نبود و ایران با تدابیر اسماعیلاجیج سرمربی تیم ملی کشورمان چهره واقعی خودرا امروز مقابل میزبان به نمایش می‌گذارد و برای آخرین بار تلاش خود را برای کسب سهمیه المپیک می‌کند.

انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار