درچند ماه اخیر چهره‌هایی چون اصغرفرهادی، علیرضا داودنژاد، امیرحسین مهدویان و جلیل سامان برای ساخت فیلم‌ها و سریال‌های جدید خود دست به فراخوان‌های عمومی بازیگری با استفاده از تلگرام زده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،درچند ماه اخیر چهره‌هایی چون اصغرفرهادی، علیرضا داودنژاد، امیرحسین مهدویان و جلیل سامان برای ساخت فیلم‌ها و سریال‌های جدید خود دست به فراخوان‌های عمومی بازیگری با استفاده از تلگرام زده‌اند.

 اتفاقی که تا پیش از این درجریان ساخت آثار نمایشی سینما و تلویزیون تا این اندازه رواج نداشت اما علیرضا داوودنژاد یکی از چهره‌هایی که خودش هم دست به این کار زده، فقر بازیگر را دلیل اصلی تمایل کارگردانان به این نوع انتخاب بازیگر دانسته است.

 اما امین تارخ بازیگری که سال‌هاست بازیگری را در کلاس‌هایش تدریس می‌کند، در آخرین گفت‌وگویش استفاده از تلگرام برای بازیگریابی را نوعی تبلیغات و جوسازی رایگان برای فیلم دانسته و آن را خطرناک و حتی توهین به بازیگری می‌داند، تارخ تا آنجا پیش می‌رود که ادامه این روند را باعث سوءاستفاده برخی برای تلکه‌کردن علاقه‌مندان به بازیگری می‌داند.

 تارخ، بازیگری را مقوله‌ای کاملا پیچیده و آموختنی می‌داند و می‌گوید: «باید زمانی که ما از طریق تلگرام دنبال بازیگر می‌گردیم، این سوال را مطرح کنیم که آیا دنبال یک صورت و چهره می‌گردیم یا دنبال کسی که تربیت حس، بیان و زبان بدن و دیگر دانش‌های بازیگری را بلد باشد. 

این بازیگر باسابقه که درحال حاضر مدرس بازیگری است، این موضع را این‌طور تحلیل می‌کند: «افراد زیادی درکشور علاقمند به بازیگری هستند و حتی تصور می‌کنند استعدادی نیز دارند پس به‌صورت طبیعی وقتی ما اعلام می‌کنیم برای یک فیلم، سریال یا اثر نمایشی دنبال بازیگر می‌گردیم و از آنها می‌خواهیم یک فیلم از خودشان بفرستند و شماره تلفنشان را هم بگذارند، افراد زیادی این کار را می‌کنند اما آیا همه این افراد قابلیت‌های بازیگرشدن را دارند؟»

 به باور تارخ، این کار اصالت بازیگری و زحمات افراد و به‌ویژه جوان‌هایی که با صبر و حوصله به آکادمی‌های بازیگری رفتند و آموزش دیدند را زیر سوال می‌برد و به نوعی یک کج‌فهمی در استفاده از تلگرام است. در این ‌سال‌ها همیشه به جوانان در رسانه‌ها توصیه شده که از راه آکادمیک وارد رشته بازیگری شوند که به گفته تارخ این اقدامات خلاف روش دانشگاهی و آموزشی عمل می‌کند.

منبع:شفاف
انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار