استاندار کرمان با اشاره به اینکه قوانین و مقررات لازم در زمینه بازسازی بازار قلعه محمود در کمیسیون ماده پنج پیگیری و انجام می شود، گفت: اتصال بازار قلعه محمود به میدان مشتاق می‌تواند دارای ارزش افزوده باشد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری ، علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه رسیدگی به بنای تاریخی قلعه محمود کرمان، افزود: قوانین و مقررات لازم در زمینه بازسازی بازار قلعه محمود در کمیسیون ماده پنج پیگیری و انجام می شود زیرا اتصال بازار قلعه محمود به میدان مشتاق کار خوبی است که می‌تواند دارای ارزش افزوده باشد.

وی با تاکید براینکه یک ثروت در منطقه تاریخی قلعه محمود وجود دارد که می توان یک بازار تاریخی را با کمترین هزینه بازسازی و از تخریب جلوگیری کند، یادآور شد: به تدریج طرح بازسازی بازار قلعه محمود در پروژه محور گردشگری بازار تا میدان مشتاق می گنجد.

استاندار کرمان خاطر نشان کرد: کار بازسازی بازار قلعه محمود باید هرچه سریعتر در حوزه مالکیت اوقاف آغاز شود و با انجام این کار، مردم نیز مشارکت خواهند کرد زیرا موقوفات ارزش افزوده و درآمدهای خوبی ایجاد خواهند کرد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه باید برآوردهای لازم جهت تملک انجام و بازسازی در بازار آغاز شود، گفت: میراث فرهنگی باید طرح های بنیاد توسعه موقوفات را بررسی و برای اجرای طرح همکاری کنند زیرا فرصت خدمت بسیار کم است و باید از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت عمران و آبادانی موقوفات استان کرمان، یادآور شد: احیای بازار قلعه ‌محمود و اتصال این بازار به بازار قلعه باید یک مدیریت واحد داشته باشد و پروژه به صورت همزمان احیا شود.

غلامرضا سرایداری خاطر نشان کرد: حدود 40 مغازه در بازار قلعه‌محمود متعلق به اداره اوقاف و امور خیریه است که این طرح باید در کمیسیون ماده پنج به تصویب برسد.

در ادامه نیز معاون امور عمرانی استانداری کرمان از آغاز عملیات اجرایی بازار قلعه‌محمود با حضور استاندار کرمان در روز شنبه 14 آذرماه خبر داد.

انتهای پیام/س
برچسب ها: بازار ، قلعه محمود ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.