رییس مرکز حوداث و فوریت های پزشکی کشور گفت: طرح امداد هوایی با هدف رسیدگی سریع به مصدومان حوادث جاده ای در 18 دانشگاه علوم پزشکی سطح کشور اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر امین صابری نیا در حاشیه نشست معاونان درمان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور با مدیران کل سازمان بیمه سلامت ایران در مشهد اظهار کرد: راه اندازی امداد هوایی در دانشگاه های علوم پزشکی یکی از برنامه های طرح تحول نظام سلامت به شمار می رود که اجرای آن از مرداد ماه سال گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه نیم درصد از ماموریت های اورژانس در سطح کشور در بخش اورژانس هوایی انجام می شود، گفت: ارتقای وضعیت اورژانس هوایی تا رسیدن به استانداردها فاصله دارد اما امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده شاهد بهبود آن باشیم.


دکتر صابری نیا ادامه داد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، نظام پرداخت هماهنگ به کارکنان اورژانس و پیش بیمارستانی در هیات دولت به تصویب رسید 


وی گفت: نگاه دولت به اورژانس پیش بیمارستانی ویژه بوده به طوری که قرار شد یک و نیم درصد از درآمد بیمارستان ها به عنوان کارانه به اورژانس و کارکنان آن اختصاص یابد.


رییس مرکز حوداث و فوریت های پزشکی کشور افزود: تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور ملزم به پرداخت کارانه به میزان تعیین شده به کارکنان اورژانس هستند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.