مدیر اداره بیمه سلامت شهرستان آبدانان از تحت پوشش قرار گرفتن 38 هزار و 621 شهروند آبدانانی در بیمه سلامت خبر داد.

بیش از 38 هزار آبدانانی تحت پوشش بیمه سلامت هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ مدیر اداره بیمه سلامت شهرستان آبدانان با اعلام اینکه در حال حاضر تعداد 38 هزار و 621 شهروند آبدانانی از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند، گفت: تعداد 24 هزار و 325 نفر از این تعداد را روستائیان تابعه شهرستان تشکیل می‌دهد.

*صدور بیش از 6 هزار دفترچه سلامت

هوشنگ غلامی با اشاره به تداوم صدور دفترچه سلامت در این شهرستان، افزود: تاکنون بیش از 6 هزار دفترچه سلامت رایگان برای افراد فاقد هرگونه دفترچه درمانی در شهر آبدانان صادر شده است.

وی تصریح کرد: هزینه صدور این تعداد دفترچه، 20 میلیارد و 160 میلیون ریال بوده است که دولت تدبیر و امید جهت بهره‌مندی اقشار مختلف مردم از خدمات درمانی، هزینه آن را پرداخته تا مردم بتوانند دفترچه سلامت را به صورت رایگان دریافت کنند.

غلامی با بیان اینکه سرانه هر فرد، مبلغ 3 میلیون و 360 هزار ریال است، اظهار کرد: 99 درصد مردم آبدانان در حال حاضر دفترچه سلامت دارند که اداره بیمه سلامت آماده صدور دفترچه برای موالید جدید در این شهرستان می‌ّباشد.

مدیر اداره بیمه سلامت گفت: تعداد 4 هزار و 368 نفر از کارکنان دولت و 2 هزار و 57 نفر از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران شهرستان آبدانان نیز تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

غلامی بیان کرد: پیش بینی ما برای صدور دفترچه سلامت در آبدانان حدود یک‌هزار و 500 نفر بود که با توجه به اینکه اکثر مردم این منطقه از خدمات درمانی و تأمین اجتماعی بی‌بهره بودند، این آمار به بیش از 6 هزار نفر افزایش یافت.

*خدمات درمانی رایگان به 41 بیمار خاص

وی با اشاره به سیاست توجه به بیماران خاص در کشور و شهرستان، گفت: در حال حاضر تعداد 41 بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که تمام خدمات درمانی اعم از بستری و سرپایی برای آنان به صورت رایگان انجام می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در طرح تحول نظام سلامت، پرداخت هزینه درمانی کارمندان و کارکنان دولتی و روستائیان از 10 درصد به ترتیب به 6 درصد و 3 درصد کاهش یافته است که نشان از اهمیت دولت تدبیر و امید به ارائه خدمات درمانی به اقشار مختلف مردم را دارد.

گفتنی است شهرستان آبدانان در فاصله 160 کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام قرار دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.