مدیرجهاد کشاورزی گچساران گفت: عملیات اجرایی آبیاری تحت فشار در 300 هکتار از اراضی کشاورزی در روستاهای این شهرستان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علیرضا رضانژاد افزود: این میزان زمین کشاورزی در روستاهای خربل، سرابنیز، سربیشه و بیدزرد از توابع دهستان امامزاده جعفر زیر پوشش آبیاری تحت فشار می رود.

وی اظهار کرد: این طرح بخشی از پروژه بزرگ آبرسانی رودخانه زهره به سه هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی دشت امامزاده جعفر است.

مدیرجهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: طرح آبیاری تحت فشار در 300 هکتار از روستاهای این شهرستان با 15هزار میلیون ریال تسهیلات بانکی اجرا می شود.

وی ابراز کرد:صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، کاهش علف های هرز و بهبود کمی و کیفی تولید از مهمترین مزایای آبیاری با روش های بارانی و قطره ای است.

رضانژاد افزایش تولید، صرفه جویی در استفاده از نهاده های کشاورزی و آبیاری یکنواخت را از دیگر مزایای استفاده از این نوع آبیاری بیان کرد.

به گفته وی، زیباتر شدن رنگ و طعم محصول ، امکان کشت و بهره وری بهتر در هر شرایط آب و هوایی از دیگر مزایای ابیاری با روش های نوین است.

مدیرجهاد کشاورزی گچساران همچنین از شروع عملیات اجرایی فاز دوم توسعه باغ های روستای دیل خبر داد.

رضانژاد با اشاره به این که سال گذشته 10 هکتار از این طرح اجرا شد افزود: توسعه باغ های دیل در سطح 30 هکتار اجرا می شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح یکهزار و 700 اصله نهال پرتقال و نارنگی بین بهره برداران توزیع شده است.

شهرستان گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد سالانه 100 هزار تن محصول کشاورزی تولید می کند.

این شهرستان 30 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که پنج هزار هکتار آن آبی است.

طرح آبرسانی به دشت امامزاده جعفر شامل سد انحرافی به طول حدود 100 متر،کانال انتقال آب،ساختمان پمپاژ،خط لوله فولادی به طول هفت کیلومتر،مخزن ذخیره آب به حجم10 هزار متر مکعب،خط لوله اصلی و فرعی درجه دو 'جی پی آر' به طول 45 کیلومتر و خط لوله پلی اتیلن به طول 10 کیلومتر است .

هم اکنون شبکه های سه و چهار این طرح درحال اجراست.

دشت امامزاده جعفر یا شش هزار هکتار و ظرفیت های بالای در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی در 15 کیلومتری شرق شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران واقع شده است.

انتهای پیام /س
برچسب ها: آبیاری ، تحت فشار ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.