امام جمعه یاسوج با اشاره به صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در سال 58 مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفان و ارتش 20 میلیونی بسیج، گفت: تشکیل نبسیج بیانگر بصیرت، دوراندیشی و ژرف اندیشی امام راحل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛ حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه های نماز جمعه یاسوج افزود: بسیج از زمان تشکیل تاکنون خدمات ارزنده ای در تمام عرصه ها و زمینه ها ارائه داده و علاوه بر تلاش برای حفظ نظام، انقلاب و کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز موفق عمل کرده است.

وی بیان کرد: بسیج یک تفکر و فرهنگ بوده و سدی مستحکم در برابر دشمنان است و وظایف متعددی نیز در ابعاد مختلف دارد.

حسینی با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی، اظهار کرد: واقعه اربعین هرگز کهنه نمی شود و سال به سال نیز بر تازه بودن آن افزوده خواهد شد.

وی عنوان کرد: در مراسم اربعین حسینی سال گذشته حدود 20 میلیون زائر شرکت کردند و هیچگونه حادثه و یا اتفاقی نیز برای آنان رخ نداد.

حسینی ابراز داشت: این در حالی است که در بیشتر اوقات از جمله امسال حادثه ای تلخ در مناسک حج و برای حدود دو میلیون حاجی اتفاق افتاد که سهوی، عمدی، به دلیل بی توجهی و یا ناشی از ناتوانی دولت عربستان است و نشان داد آل سعود توانایی و لیاقت تامین امنیت زائران خانه خدا را ندارد.

امام جمعه یاسوج به حادثه تروریستی جمعه شب در شهر پاریس پایتخت فرانسه اشاره کرد و افزود: در این حادثه تعدادی کشته و زخمی شدند و گروهک تروریستی و تکفیری داعش نیز مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

حسینی گفت: این حادثه ثابت کرد افراد و کشورهایی که از تروریست حمایت می کنند سرانجام جنایت های تروریستی دامنگیر آنان نیز می شود.

وی با اشاره به اینکه حادثه تروریستی پاریس باید محکوم شود، بیان کرد: رئیس جمهور فرانسه پس از این حادثه اعلام کرد به دلیل همکاری تعدادی از فرانسویان با گروهک تروریستی داعش دولت فرانسه نیز باید از آن حمایت کند.

حسینی اظهار کرد: حمایت کنندگان از گروه های تروریستی داعش و القاعده از جمله آمریکای جنایتکار نیز باید محکوم شوند.

وی عنوان کرد: آمریکا در پیدایش داعش نقش اساسی دارد و بدترین تروریست در دنیا نیز رژیم صهیونیستی است زیرا حدود 60 سال اقدام به کشتار و ارتکاب انواع جنایت ها علیه ملت مظلوم فلسطین می کند.

حسینی ابراز داشت: قابل پیش بینی است و این احتمال وجود دارد که حادثه تروریستی پاریس همچون حادثه 11 سپتامبر سال 2001 میلادی در آمریکا به منظور ایجاد موج جدید علیه مسلمانان طراحی و اجرا شده باشد.

امام جمعه یاسوج افزود: هر جامعه ای باید سالم و امن باشد و در کشور نیز نیروی انتظامی برای برخورد با برخی معضلات اجتماعی از جمله بدحجابی، اراذل و اوباش و افراد مزاحم برنامه ای را آغاز کرد.

حسینی گفت: در این برنامه مهم نیروی انتظامی کشور بر اساس قانون امنیت همه جانبه را در زمینه های جانی، مالی، آبرویی، معنوی و اخلاقی در جامعه برقرار کرده و می کند.

وی بیان کرد: تمام افراد جامعه موظفند از خدمات و تلاش های نیروی انتظامی حمایت و پشتیبانی کنند تا برخورد قاطع تری با هنجارشکنان داشته باشد.

حسینی اظهار کرد: انجام فرایض مهم امر به معروف و نهی از منکر وظیفه هر مسلمان است و ترویج آن به کاهش انواع فسادها و ناهنجاری ها در جامعه کمک می کند. 

انتهای پیام /ش
برچسب ها: بسیج ، امام خمینی ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.