معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، روستایی و عشایری گفت: دو میلیون و 600 هزار خانوار روستایی عشایرکشور زیرپوشش هیچ نوع بیمه اجتماعی نیستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمدرضارستمی افزود: شش میلیون خانوار روستایی و عشایری در ایران مشمول قرار گرفتن زیرپوشش بیمه اجتماعی هستند که تاکنون یک میلیون و350هزار خانوار از خدمات پوشش بیمه اجتماعی این صندوق بهره مند شده اند.

وی بیان کرد: دو میلیون و 50هزار خانوار دیگر زیر پوشش سایر بیمه ها قرار دارند.

معاون وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، روستایی و عشایری بیان کرد: در حال حاضر سه خدمت بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت به جامعه زیرپوشش ارائه می شود.

وی ابراز کرد: بیمه بیکاری، غرامت و بارداری از جمله خدماتی است که در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک به خدمات بیمه روستایی و عشایر افزوده شود.

رستمی اجباری نبودن بیمه اجتماعی روستایی و عشایر را مهمترین چالش برای فراگیر شدن این بیمه دانست.

وی با بیان این که برای قرار گرفتن زیرپوشش بیمه اجتماعی روستایی و عشایری پنج درصد هزینه از سوی بیمه شده و 10 درصد از سوی دولت است افزود: این طرح با هدف پیشگیری از مهاجرت روستاییان و عشایر به شهرها اجرا می شود.

رستمی با یادآوری دوردستی و پراکندگی برخی از روستاها و مناطق عشایری گفت: اطلاع رسانی به جامعه هدف برای استفاده از این فرصت از سوی رسانه های ارتباط جمعی ضروری است.

انتهای پیام /ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.