معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: تامین امنیت و نظم بویژه در مسیر تردد کاروان های زیارتی و زائران به سمت عراق و عتبات عالیات اولویت نخست ستاد اربعین حسینی در استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، فتاح محمدی در جلسه هماهنگی سفر زائران اربعین حسینی در کهگیلویه وبویراحمد اهمیت و ضرورت این مانور بزرگ دینی را برای کشور و استان یادآور شد.

 وی با بیان اینکه امسال مسئولیت ساماندهی و اعزام کاروان مراسم اربعین حسینی با تایید مقام معظم رهبری به وزارت کشور سپرده شده است بر ضرورت هماهنگی، همکاری و تعامل تمامی دستگاه های اجرائی و خدمات رسان در این راستا تاکید کرد.

محمدی با اشاره به شرایط و موقعیت حساس جمهوری اسلامی در منطقه و جهان نیز گفت: برگزاری و اجرای هر چه باشکوهتر این مانور عظیم سیاسی، دینی و عبادی موجب افزایش نفوذ، اقتدار و عزت ایران اسلامی در عرصه داخلی و بین المللی خواهد شد.

وی افزود: دستگاه های مختلف اجرایی و خدمات رسان استان نیز موظف هستند تمامی امکانات و ظرفیت های لازم را جهت تسهیل در تردد و ایجاد امنیت برای زائران در اختیار ستاد اربعین حسینی قرار دهند.
محمدی همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی و مستند سازی این حرکت عظیم و خودجوش مردمی از سوی ستاد اربعین حسینی در استان تاکید کرد.

وی به زائران اربعین حسینی توصیه کرد: ضمن نام نویسی در سامانه سماح مربوط به سازمان حج و زیارت در اسرع وقت نیز نسبت به دریافت گذرنامه معتبر اقدام کنند.

محمدی افزود: مسئولان امنیتی برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل و خطر های احتمالی ،زائران بدون ویزا و پوشش بیمه ای را برگشت خواهند داد و اجازه خارج شدن آنها را از مرز کشور نمی دهند.

رئیس حج و زیارت کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست از هماهنگی ها و ایجاد تدابیر لازم برای اعزام کاروان پیاده روی اربعین حسینی در استان خبر داد.

رحمان فاضلی از نام نویسی حدود 11 هزار و 873 زائر و عاشق اباعبدالله الحسین (ع) در سامانه سماح برای شرکت در این مانور عظیم دینی و سیاسی خبر داد و گفت: حرکت زائران نیز از دوم آذر آغاز خواهد شد.

فاضلی زمان رفت زائران را از دوم تا 10 آذز و زمان برگشت از عراق به سمت ایران را نیز از 11 آذر مصادف با روز اربعین حسینی تا 20 آذر اعلام کرد.

مدیر حج و زیارت کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: زائران اربعین حسینی نیز از سه مرز مهران، چزابه و شلمچه عازم عراق و عتبات عالیات خواهند شد.

هر سال و در آستانه اربعین حسینی شمار زیادی از عاشقان و رهروان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در اقصی نقاط جهان و کشورمان در این حماسه عظیم دینی و سیاسی شرکت می کنند.

سال گذشته بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر از ایران اسلامی در این همایش عظیم دینی شرکت کردند.

انتهای پیام /گ
برچسب ها: زائران ، اربعین ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.