دیدار تیم‌های هندبال ایران و ژاپن بابرتری 31 بر 27 و با درخشش سنگربان ایران به سود تیم کشورمان تمام شد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دیدار تیم‌های هندبال ایران و ژاپن از مرحله گروهی انتخابی المپیک ریو ساعت 15:30 امروز در سالن الدحیل دوحه قطر آغاز شد. 

 ترکیب ایران: سعید برخورداری ،مجتبی حیدرپور ،محمدرضا رجبی، میلاد مسائلی، شاهو نصرتی، سجاد استکی، پویان نوروزی نژاد علیرضا موسوی، دنیل کومایش‌نژاد، اله‌کرم استکی، مهدی موسوی، سلامان بربط، محسن باباصفری، سعید حیدری راد، مهرداد صمصامی و افشین صادقی 
سرمربی: عرفان اسماعیلاجیج

ترکیب ژاپن: نائوهیرو هاما، تاکا یوچی ایشیدو، کائیری اوچی، تاکاشی کاتو، دایسوکه میازاکی، جی واتانابه، جون موری، داییچی کومورو، ماساتاکه کیمورو (دروازه‌بان) ، کنیا کاساهارا، کونتو اوئه گاگی، هیده آکی شی‌جیبا، آکی هیتو کائی، هاروکی شیدا، هاروکی موتوکی و کوای ناریتا
سرمربی: ماسا نوری تاکی گاوا


دو تیم این دیدار را پایاپای آغاز کردند و در ادامه رقابت شانه به شانه ایران و ژاپن ادامه داشت. در دقایقه پایانی این نیمه ژاپن با چند گل پیش افتاد اما ایران با کار خوب سجاد استکی و شاهو نصرتی بازی را در امتیاز 14 به تساوی کشاند. 

تیم ژاپن در واپسین ثانیه‌های نیمه نخست یک گل دیگر به ثمر رساند تا شاگردان عرفان اسماعیلاجیج نیمه نخست را بازنده به رختکن بروند. 

صخره‌ای به نام برخورداری 
با آغاز نیمه دوم بازی پایاپای دو تیم از سر گرفته شد. ژاپنی‌ها در این نیمه دفاع 6 – صفر را به نمایش گذاشت اما شوت‌زنان ایران با پرتاب‌های دقیق خود نگذاشتند سامورایی‌ها فاصله بگیرند. به این ترتیب کادرفنی ژاپن دفاع 3-3 را برای مقابله با حملات سجاد و اله‌کرم استکی، همچنین نوروزی و نصرتی در نظر گرفت. 

اخراج 2 دقیقه‌ای داییچی باعث شد ایران برای رسیدن به گل‌های متعدد امیدوار شود اما بلافاصله این اتفاق در زمین ایران برای دنیل کومایش افتاد تا بازهم دو تیم هم در امتیازات هم در نفرات مساوی شوند. 

ایران با کار خوب سعید برخورداری درون چارچوب دروازه خود و مهار دو پنالتی پیاپی ژاپن را از نظر روحی به هم ریخت تا شاگردان عرفان با کار خوب سجاد استکی در حمله فاصله‌اش را با حریف بیشتر کنند و در نهایت این مسابقه 31 بر 27 به سود تیم کشورمان تمام شود. 

ایران با این پیروزی 6 امتیازی شد و با یک بازی بیشتر از قطر در صدر گروه B رقابت‌های انتخابی المپیک ریو در آسیا قرار گرفت. 


انتهای پیام/ 

برچسب ها: هندبال ، ژاپن ، ایران ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار