تیم ملی هندبال قطر با شکست ژاپن به صدر گروه B مسابقات انتخابی هندبال المپیک ریو در آسیا راه یافت.

به گزارش خبرنگار  حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه رقابت‌های هندبال انتخابی المپیک در قاره پهناور، ساعت 19 امروز به وقت محلی، تیم قطر میزبان این رقابت‌ها در سالن الدحیل دوحه میزبان ژاپن بود.  

قطری‌ها که در نخستین دیدار خود 49 بر 9 ازبکستان را در هم کوبیدند، مقابل ژاپن هم مشکل زیادی نداشتند. البته ژاپنی‌ها هم به ویژه در نیمه نخست بازی خوبی به نمایش گذاشتند اما تیغ سامورایی‌ها مقابل بازیکنان تبعه قطر کند بود و نیمه نخست این دیدار با برتری 16 بر 9 به پایان رسید.  

والرو ریبرا لوپز، سرمربی اسپانیایی تیم قطر که از پیروزی تیمش مطمئن بود، در جریان بازی نیم‌نگاهی هم به نیمکت تیمش داشت. لوپز هم مانند عرفان اسماعیلاجیج، سرمربی تیم هندبال کشورمان کوشید با به میدان فرستادن بازیکنان ذخیره قطر، دستش را برای دیگر رقبا به ویژه ایران رو نکند. آن سوی میدان اما کیوهارو ساکاماکی، سرمربی ژاپن بیشتر از 7 بازیکن اصلی خود بازی می‌گرفت.

قطری‌ها در نیمه دوم هم سعی در اداره بازی داشتند و آن سوی میدان، ژاپنی توان مقابله با بازیکنان تبعه هندبال قطر را نداشت  و در 3 دقیقه دوم به ازای هرگلی که ژاپنی‌ها به ثمر می‌رساندند، میزبان 2 بار سنگر چشم‌بادامی‌ها را فرو می‌ریخت. نتیجه نهایی این دیدار در پایان 36 بر 19 به سود قطر ثبت شد تا شاگردان لوپز هم امتیاز با ایران و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به تیم کشورمان در صدر گروه B رقابت‌های انتخابی المپیک 2016 در قاره کهن ایستاد.  

تیم ملی کشورمان در ادامه این رقابت‌ها، عصر فردا در سالن الدحیل دوحه به مصاف ژاپن می‌رود.

انتهای پیام/  

برچسب ها: هندبال ، قطر ، ژاپن ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار