کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک‌ رخ خواهد داد و با نفوذ جریانات سرد شمالی بر روی سواحل دریای خزر ضمن کاهش دما دریا‌ مواج خواهد شد.

وزش باد شدید و گرد و خاک در 2 منطقه کشوراحد وظیفه‌ کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت آب و هوایی کشور اظهار کرد: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های گیلان، مازندران، شمال قزوین، شمال تهران،‌شمال البرز،‌زنجان و جنوب لرستان و شمال خوزستان خواهد بود.

 وی ادامه داد: امروز همچنین در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک‌ رخ خواهد داد و با نفوذ جریانات سرد شمالی بر روی سواحل دریای خزر ضمن کاهش دما دریا‌ مواج خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز شاهد ادامه فعالیت سامانه بارشی در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر خواهیم بود.

وظیفه در ادامه افزود: به تدریج دامنه گسترده بارش؛ دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از مرکز، جنوب و شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد و سبب ابرناکی، بارش باران و وزش باد دراین مناطق می‌شود.

وی در خصوص ارتفاعات تصریح کرد: امروز بارش در مناطق سردسیر شمال غرب،‌ارتفاعات  البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس به شکل برف و در جنوب غرب گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود و از بعد از ظهر امروز در شمال غرب و غرب کشور از ناپایداری کاسته می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی درباره هوای تهران گفت: امروز تهران ابری، در پاره‌ای از نقاط بارش باران و در ارتفاعات شاهد بارش برف گاها وزش باد را پیش رو خواهد داشت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار