کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مناطق آزاد در رونق اقتصاد و اشتغال کشور موثر است اما نباید بازار تولیدات مصرفی کشورهای دیگر باشد.

عبدالکریم رحیمی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار  اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مناطق آزاد و تاثیر آن بر رونق اقتصادی گفت: توجه به ظرفیت‌ سازی  کشور ما از لحاظ  جغرافیایی و استراتژیک با کشورهای همسایه به ویژه آسیای مرکزی و قفقاز دارا است و بازارهای خوبی برای تولیدات کشور می‌تواند باشد و از طرفی دیگر پلی برای ارتباط با  کشورهای اروپایی و آسیایی جنوب شرقی که با احداث مناطق آزاد می‌توان در این راستا شاهد فعالیت‌های خوبی بود. 
 
 وی افزود: با راه‌اندازی و احداث مناطق آزاد می‌توان سرمایه گذاری‌های فراوانی را جذب کرد و ایجاد اشتغال نیز صورت خواهد گرفت. 
 
رحیمی گفت: مناطق آزاد تاثیر فراوانی در تجارت به ویژه در صادرات محصولات تولیدی کشور خواهد داشت اما نباید این بازار رونقی برای تجارت کشورهای دیگر محصولات آن باشد و برای کشورهای دیگر ایجاد اشتغال و رونق بازارهای مصرفی کند. 
 
 وی در پایان در خصوص تدابیری که در این راستا صورت گرفته گفت: با تاکید‌هایی که دولت و مجلس در این خصوص دارند و با برنامه‌ریزی که انجام شد می‌توان شاهد پیشرفت‌هایی در این خصوص باشیم و گمرک و نظام جامع آن در رونق تجارت و صادرات در مناطق  آزاد نقش موثری خواهد داشت. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۴
پل بدون ریل
آخرین اخبار