معاون شهرداری مشهد با اعلام خبر افتتاح پارک مینیاتوری مشهد به عنوان اولین پارک ایران‌شناسی کشور تا دو ماه آینده از کاشت 100 هزار اصله درخت در ارتفاعات جنوب مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد از افتتاح پارک مینیاتوری به عنوان اولین پارک ایران‌شناسی کشور تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: این پارک در مساحت 8 هکتار در بولوار سجادیه منطقه 12 مشهد در حال احداث می‌باشد.

خلیل‌الله کاظمی با بیان اینکه در فاز اول این پارک 10 ماکت آثار برجسته تاریخی کشور نصب و به بهره‌برداری می رسد، افزود: این تعداد در آینده به 60 ماکت و المان می‌رسد.

وی به دو قرارداد یکی به مبلغ 5 میلیارد و 900 میلیون تومان و دیگری به مبلغ 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در حوزه کاشت درخت در ارتفاعات جنوبی و کمربند سبز اشاره و تاکید کرد: در مجموع این دو قرارداد 100 هزار اصله درخت در دامنه‌های ارتفاعات جنوبی مشرف به شهر کاشته خواهد شد تا هم دید و زیبایی بصری شهر را داشته باشیم و هم موجب تلطیف و تسویه هوای شهر شویم.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه با اجرای این قراردادها حدود 250 هکتار به فضای سبز شهر افزوده خواهد شد، تصریح کرد: کمربند شمالی فضای سبز شهر نیز بلا فاصله با رفع تصرف توسط سازمان‌های ذیربط، تحویل شهرداری شده و درختکاری در آن‌ها آغاز می‌شود.

کاظمی افزود: تاکنون حدود 8 میلیارد تومان در این محدوده هزینه شده و 45 هکتار فضای سبز ایجاد شده است که با این کار و ایجاد فاصله بین زمین‌های کشاورزی و قطع دسترسی مردم به فاضلاب، کاشت و آبیاری محصولات کشاورزی منتفی می‌شود.

وی گفت: تا پایان سال فضای سبز اطراف کشف رود به 100 هکتار خواهد رسید که تاکنون حدود 30 هزار اصله درخت کاشته شده است.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد به پارک موضوعی بهار اشاره کرد و گفت: احداث این پارک حدود 43 میلیارد تومان بدون زمین و تملک هزینه داشته است که 13 میلیارد برای فضای سبز هزینه شده است.

کاظمی افزود: 48 هکتار این پارک آماده بهره‌برداری شده است که 38 هکتار از آن فضای سبز می‌باشد.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.