رضا باباجانی طراح جلد سه گانه علیرضا سپاهی لائین جایزه سرو شیراز را در طراحی جلد کتاب و نشریات از آن خود کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جایزه چهارمین دوسالانه سرو نقره ای که بطور همزمان در تهران و شیراز برگزار شد در بخش طراحی جلد و کتاب به سه کتاب «فواره‌ها»، «تقویم تنهایی» و «شرح بت‌پرستی‌ها» علیرضا سپاهی لائین اثر رضا باباجانی تعلق گرفت.

سه گانه مذکور توسط انتشارات سمیده باوران مشهد به چاپ رسیده است.

ابراهیم حقیقی، مجید عباسی و احسان رضوانی، هیات داوران بخش جلد کتاب و نشریات سرو شیراز ازمیان آثار منتخب این مجموعه شعر را شایسته دریافت سرو نقره ای دانستند.

چهارمین دوسالانه سرو نقره‌ای با حضور 21 داور در 9 بخش به مدت ده روز از ششم تا شانزدهم آبان ماه در تمامی نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران، و شیراز برگزار شد.

رضا باباجانی متولد 59 مشهد است و با کارشناسی گرافیک به تدریس وطراحی گرافیک اشتغال دارد. وی که در نمایشگاه های گروهی داخلی و خارجی و جشنواره های مختلف نظیر دوسالانه ی زنبور طلایی( روسیه ) دو سالانه ی تئاتر ژسوف و دوسالانه پوستر ورشو( لهستان ) دوسالانه جهانی پوستر (چین) و نیز نمایشگاههایی در انگلستان، چین، بلژیک و ژاپن شرکت کرده است، جوایز متعددی از قبیل جایزه اول و تندیس طلای بخش پوستر بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاترفجر، جایزه دوم و سوم بخش پوستر بیست وهشتمین وسی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، جایزه اول پوستر جشنواره هنر جوان، برگزیده سوگواره عاشورایی و نامزد جایزه طراحی هویت سازمانی و جایزه دومین نمایشگاه سرو نقره ای را در کارنامه هنری خود دارد.

باباجانی عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران و عضو هیئت موسس مجمع ناشران هنر نیز هست.

علیرضا سپاهی لائین متولد 50 روستایی از توابع کلات نادری است و با کارشناسی زبان فرانسه شاعر و نویسنده و روزنامه نگار است. مجموعه اشعار سه گانه سپاهی لائین به روایت محمد کاظم کاظمی، شاعر نامدار افغانستانی، کارنامه کاملی از شاعریِ او در این 25 سال است، از شاعری که جزء بهترین‌های نسل خود بوده است.

کاظمی معتقد است: در مجموع این سه کتاب، بنایی را که این شاعر در شهر شعر امروز برافراشته است بنایی است سخت جذاب و محکم و 5 ستون دارد که بیشتر وزن شعر او را تحمل کرده‌اند.

وی زبان مردم‌گرایانه، طرح های رویایی، تنوع، حرف‌های تازه و تعهد همیشگی شاعر را ستونهای شعر سپاهی لائین توصیف می کند و می گوید: علاوه بر این اشعار عاشقانه هم در مجموعه او وجود دارد و همچنین شاعر در کارنامه بیست و چند سال شاعری خود نشان داده است که دو چیز برایش از هر چیز مهم‌تر است، یکی «وطن» و دیگری «مردم» و به همین دلیل، می‌کوشد که هیچ‌گاه از این دو جدا نباشد.

ازین رو کاظمی سپاهی را یکی از مردمی‌ترین شاعران امروز می داند.

انتهای پیامس/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.