رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد از اعزام داوطلبانه 400 پاکبان برای خادمی حرم امیر المومنین(ع) در نجف اشرف و 300 راننده داوطلب به عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد در نهمین جلسه ستاد پشتیبانی اربعین در استانداری از اعزام 400 پاکبان خراسان رضوی برای خادمی حرم حضرت علی(ع) در نجف خبر داد و گفت: از آنجا که از گذشته میان مشهد و نجف خواهرخواندگی وجود داشته است، پاکبانان داوطلب خراسانی بطور داوطلبانه برای خدمت به آستان امیرالمومنین اعزام می شوند و 4 روز قبل از 28 صفر به میهن برمی‌گردند.

سید وحید موسویان همچنین از اعزام 50 تن از مدیران شهرداری به کربلا خبر داد و افزود: شهرداری تقبل کرده است 200 دستگاه اتوبوس را بهمراه 300 راننده دواطلب آموزش دیده برای خدمت رسانی به زوار اباعبدالله به عراق اعزام کند.

وی تعداد موکبهای پشتیبانی شده خراسان رضوی در مسیر پیاده روی اربعین را 6 موکب اعلام کرد و گفت: دو موکب به وسعت 6 هزار متر بصورت دائمی در مرز شلمچه مستقر شده اند و در کربلا موکبی به وسعت 4 هزار متر، در عمود 285 موکب بزرگ شباب الخمینی با حضور 40 شبکه بین المللی مستقر، و در کوت و نجف و کاظمین نیز موکبهایی برای خدمت به زائران اربعین برپا خواهد شد.

رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد تاکید کرد: تمامی موکبها به نام آقا علی ابن موسی الرضا است و همه خادمی آن حضرت را می کنیم.

در این جلسه همچنین معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی از اعزام 160 نفر شامل 40 دربان، 40 خادم، 40 فراش و 40 کفشدار آستان علی ابن موسی الرضا(ع) برای خادمی امام حسین(ع) خبر داد و گفت: این تعداد با هماهنگی عتبه مقدسه عراق در 300 موکب شناخته شده خدمت می کنند.

سید خلیل منبتی افزود: در میان خدام 10 نفر روحانی با سابقه تبلیغ حضور دارند و همچنین 50 الی 60 پزشک داوطلب در اربعین حضور خواهند داشت.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.