مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مشهد را دارای داشته های فرهنگی غنی توصیف کرد و رجوع پایتخت فرهنگ اسلامی به این داشته ها را خواستار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مراسم آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در سالن همایشهای مهندس مشکی در جمع دانش آموزان گفت: ما صاحب پیشینه بلند و بزرگ در عرصه فرهنگ به ویژه کتاب و کتابخوانی هستیم و هفته کتاب و کتابخوانی فرصت بسیار خوبی برای انس بیشتر با کتاب و افزایش کتابخوانی در کشور است.

سید سعید سرابی با اشاره به این که مشهد در سال ٢٠١٧ پایتخت فرهنگ اسلامی است، افزود: این سال فرصت خوبی است که به داشته های فرهنگی خودمان رجوع کنیم و همه دانش آموزان و همه علاقمندان به فرهنگ خود را آماده میزبانی جهان اسلام کنند.

وی حوزه فرهنگ و کتاب را یکی از موضوعات بسیار مهم در جهان دانست و گفت: ما از دیرباز مشهور به کتابخوانی و کتاب نویسی بوده ایم و انس با کتاب در کشور ما به ویژه خراسان تاریخچه کهنی دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این استان شاهنامه را به تاریخ بشریت معرفی کرد که بزرگترین کتاب حماسی تاریخ بشریت است و نقش بسیاری در توسعه فرهنگی منطقه داشته است.

سرابی افزود: سرابی با اشاره به فاصله با آمارهای جهانی در حوزه کتاب گفت: ما که پیشتاز در فرهنگ و تمدن بوده ایم نباید با آمارهای جهانی در حوزه مطالعه فاصله داشته باشیم سال ٢٠١٧ فرصت خوبی است که تلاش کنیم این فاصله را کاهش داده و یا از بین ببریم.

در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سوالی را از دانش آموزان پرسید و اظهار داشت: در صفحه اول تمامی کتابها دو واژه دیده می شود فیپا و شابک به ٥ نفر از دانش آموزانی که این دو واژه را معنی درستی کرده باشند جوایزی از سوی این اداره کل اهداء می شود.

در این مراسم همچنین به صورت نمادین یک دوره کتاب آشنایی با تاریخ ایران از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به نمایشگاه کتاب کانون فرهنگی تربیتی ادب و هنر شهید مدرس اهداء کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.