معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: بعد از وقوع سیلاب اخیر هم اکنون 540 طرح و عملیات احداث یا ترمیم سازه های آبخیزداری در همه محورهای مشرف به شهر ایلام در حال اجرا است.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ایلام؛ محمد پاکدل اعلام کرد: این طرح ها در دست احداث بر اساس تجربه واقعه سیلاب اخیر و میزان حجم زیاد این بارندگی ها ساخته شده است تا در صورت تکرار چنین بارشی، طرح های آبخیزداری جوابگوی ذخیره سازی و مهار باران را داشته باشند.

پاکدل اضافه کرد: این سازه ها در مناطق حوزه آبخیز ارغوان، تونل آزادی، کوه انار، هانیوان، چالیمار، منجل و شلم کوه است که با بازنگری های کارشناسی شده و آسیب شناسی حاصل از سیلاب اخیر در دست احداث هستند.

وی بااشاره به اینکه چهار طرح از این سازه ها به اتمام رسیده است، افزود: طرح های قدیمی با در نظر گرفتن بارندگی های نرمال و معمولی گذشته ساخته شده بودند و بارش سیلاب هفته نخست آبان ماه موجب تثبیت خاک و رسوب و جمع شدن سنگلاخ در پشت این سازه ها شد.

پاکدل ادامه داد: همین امر باعث شد که این سازه های آبخیز جوابگوی نگهداری و مهار حجم و شدت آب باران نشوند و از 43 میلیون متر مکعب آب حوزه ایلام حدود 20 میلیون متر مکعب آن از سازه ها گذشته و به داخل شهر وارد شود.
 
 
 
 
انتهای پیام/گ
برچسب ها: ایلام ، احداث ، طرح ، آبخیزداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.