برداشت آفتابگردان روغنی دراستان یزد آغازشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: 70 هکتار از مزارع  استان یزد زیر کشت آفتابگردان روغنی رفته است که پیش بینی می‌شود 78  تن محصول برداشت شود.

فرجام فاضلی افزود : بیشتر مزارع آفتابگردان دراستان یزد در شهرستان های تفت ، ابركوه، بهاباد میباشد که  تفت به عنوان بزرگترین تولید کننده گل آفتابگردان است .

وی ادامه داد:دو نوع دانه آجیلی و روغنی گل آفتابگردان در یزد تولید می شود و قیمت بالای 50 درصدی نوع آجیلی این محصول، کشاورزان را به کاشت این محصول ترغیب می‌کند.

فاضلی گفت: درصورت مراجعه کشاورزان به مدیریت صنایع کشاورزی این سازمان و دریافت تسهیلات به منظور راه اندازی کارگاههای صنایع تبدیلی و بسته بندی، ضمن افزایش درآمد، ایجاد اشتغال بویژه مشاغل خانگی، از دلال بازی نیز جلوگیری خواهد شد و در صورت حمایت و وارد شدن انواع بذر پر محصول روغنی، کاشت این نوع بذر در تولید روغن در داخل کشور کمک خواهد کرد.

فاضلی گفت :از تخم آفتاب گردان روغن اشباع گرفته می شود که برای پخت و پز مناسب است وکنجاله تخم آفتاب گردان که پس از روغن گیری باقی می ماند 10 تا 12 درصد مواد ازته دارد و خوراک خوبی برای دام است.

وی گفت:سینبرا ، سانبرا، آذر گل و آلستار به عنوان مهمترين ارقام آفتابگردان استان يزد است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.