حملات گروه تروریستی داعش در فرانسه طی یکسال اخیر موجب رعب و وحشت مردم این کشور شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، موجی از حملات از سوی گروه تروریستی داعش در 12 ماه گذشته در فرانسه رخ داده که موجب ترس، وحشت و خشم مردم این کشور شده است. این حملات از 29 آذر 1393 در مرکز فرانسه آغاز شد. در این حادثه، فرد ضارب که اهل بروندی بود با چاقو به پایگاه پلیس حمله و سه پلیس را زخمی کرد. روز بعد (30 آذر) یک راننده در 5 منطقه شهر "دیژون" ، با خودرو 11 عابر پیاده را زیر گرفت. مقامات علت این حادثه را مشکلات روانی راننده اعلام کردند.

روز سوم، مردی با یک "وَن" سفید، 10 نفر را در یک فروشگاه در شهر "نانت" مورد حمله قرار داد که به کشته شدن یک نفر منجر شد. راننده خودش را نیز زخمی کرد و مقامات علت این حمله را نیز شرایط روانی راننده اعلام کردند.
وسعت این حملات دولت فرانسه را به تشدید اقدامات امنیتی و استقرار 300 سرباز در خیابان‌ها وادار کرد.

اوایل ژانویه (دی 1393)، ملت فرانسه با تجربه 5 حمله تروریستی که در پاریس و اطراف آن رخ داد در رعب و وحشت به سر می‌بردند. این حملات به کشته شدن دست‌کم 20 نفر و زخمی شدن چندین نفر منجر شد. 3 نفر از عاملان این حملات بدست نیروهای ویژه کشته شدند؛ اما یکی از تروریست‌ها دستگیر نشد. وحشت مردم فرانسه از 17 دی و با حمله به دفتر نشریه "شارلی ابدو" آغاز شد. در این حمله 12 نفر از جمله 2 پلیس کشته و 11 نفر زخمی شدند و عامل حمله متواری شد. تنها چند ساعت پس از این ماجرا، تروریست دیگری یک مرد 32 ساله را که در حال دویدن در پارک بود، هدف گلوله قرار داد. 18 دی، حمله همین تروریست در حومه پاریس به کشته شدن یک پلیس و زخمی شدن یک رفتگر منجر شد.

روز بعد (19 دی)، عاملان حمله "شارلی ابدو" به یک شرکت تولیدی حمله و چندین نفر را گروگان گرفتند. در همین زمان تروریست دیگری با حمله به یک فروشگاه 4 نفر را کشت و بقیه افراد را به گروگان گرفت. نیروهای ویژه فرانسه برای خنثی کردن حملات این 3 تروریست عملیات متعددی را انجام دادند که به کشته شدن هر سه نفر منجر شد. تروریست چهارم که به نظر می‌رسد همسر یکی از این تروریست‌ها باشد هنوز متواری است.

علاوه بر تمام اینها، بمب‌گذاری قطار استراسبورگ – پاریس نیز به کشته شدن 28 نفر منجر شد. حملات ماه ژانویه (دی) در پاریس خونین ترین حملات فرانسه از سال 1339 شمسی تاکنون بوده است.

دولت فرانسه پس از حملات تروریستی به دفتر نشریه "شارلی ابدو" به ایجاد 2630 موقعیت جدید در ارتش فرانسه و آژانس‌های اطلاعاتی اقدام کرد. در این راستا برنامه‌ای به منظور نظارت بر 3000 نفر که ممکن بود با گروه تروریستی داعش مرتبط باشند، آغاز شد. دولت فرانسه همچنین 122 هزار پلیس، نیروی ارتشی و ژاندارم را برای برقراری امنیت، در این کشور مستقر کرد.

اما متأسفانه این اقدامات به وحشت فرانسه پایان نداد. 5 تیر 1394  فردی به نام " یاسین صالح" در کارخانه‌ای نزدیک شهر "لیون" سر رئیس خود را برید و با استفاده از خودروی وی باعث وقوع انفجار در محل شد. وی سر بریده رئیسش را بر حصاری گذاشته و در دوطرف آن دو پرچم گروه تروریستی داعش را قرار داد. این شخص با کمک آتش‌نشان‌ها دستگیر شد. حمله "صالح" همزمان با چندین حمله تروریستی داعش در کشورهای تونس و کویت رخ داد. و آخرین مورد پیش از وقوع حمله بی‌رحمانه روز جمعه، انفجار قطار آمستردام- پاریس بود که به زخمی شدن 4 نفر انجامید.

انتهای پیام/
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار