حجت الاسلام والمسلمین اعرافی گفت: پس از برجام باید به توطئه و شیطنت‌های آمریکا و دشمنان توجه شود و دشمن‌شناسی ما هم باید قوی باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قم: نماز پر شکوه جمعه این هفته قم به امامت حجت الاسلام والمسلمین  علیرضا اعرافی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) اقامه شد.

خطیب جمعه قم در بیاناتش  فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، فرهنگ مطالعه و دانش‌افزایی در اسلام را مورد تاکید قرارد داد و  گفت: معجزه پیامبر نوشتاری ماندگار است و تمدن ما با قرآن کریم و کتاب پیوند خورده است و در احادیث و مبانی دینی ما نسبت به مقوله کتاب و کتابخوانی تاکید شده است و باید این مقوله مهم مورد توجه قرار گیرد و همانگونه که اسلام بر اصل خواندن به عنوان بخشی از زندگی تاکید می‌کند ولی انتخاب کتاب را هم مهم می‌داند.

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشور ما پایین است تصریح کرد: در این خصوص باید از رهبری معظم و بزرگان خود بیاموزیم که مطالعه باید در خانه‌های ما سنتی پایدار باشد و فرهنگ عمومی فرزندان ما باید بر مطالعه استوار باشد.

وی به انتشار سالانه 8 هزار عنوان کتاب در قم اشاره کرد و افزود: میزان انتشار کتاب در کشور نیز 80 هزار عنوان است ولی تیراژ کتاب برای ناشران پایین آمده است و باید تسهیلات لازم در اختیار ناشران قرار گیرد تا وضعیت نشر در کشور بهبود یابد.

خطیب جمعه قم نقش مهم و کلیدی شهر قم در انتشار و تولید علم و اندیشه را در منطقه مهم برشمرد و تاکید کرد: باید در چنین شهری از سوی مسئولان در خصوص نمایشگاه سالانه کتاب، تقویت کتابخانه‌ها، تاسیس کتابخانه بزرگ و مجهز و توسعه کتابخانه‌ها در مساجد و محلات حمایت‌های لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در خصوص مساله برجام گفت: برجام مسیر خود را طی کرد ولی در دوران بعد از برجام رعایت چند نکته از اهمیت زیادی برخوردار است و باید هیئتی شکل بگیرد تا بر 9 بندی که در فرمان رهبری ذکر شد نظارت لازم صورت گیرد.

خطیب جمعه قم به مطالبه ملت اشاره کرد و افزود: باید رعایت خط قرمزها توسط آن هیئت به درستی دنبال شود و این مسئله از مطالبات بسیار جدی است که باید مسئولان ما به درستی به آن توجه لازم را داشته باشند و همچنین مشکلات اقتصادی مردم کم نیست و اقتصادی عمیق، دانش بنیان، مقاومتی و درون‌زا باید مورد توجه قرار گیرد.

اعرافی لزوم توجه به توطئه‌های دشمنان را امری مهم دانست و خاطر نشان کرد: آمریکا در منطقه از مقاومت و امواج خروشان انقلاب اسلامی ضربه خورده است و نباید فریب دستکش‌های نرم و لب‌های خندان آنها را خورد و باید دشمن‌شناسی ما استوار و قوی باشد، دشمنی که در سوریه، عراق، یمن و فلسطین از جبهه مقاومت ضربه خورده است آرام نمی‌نشیند.

وی در پایان بیاناتش در خصوص اجتماع عظیم و با شکوه راهپیمایی اربعین که نماد عظمت اسلام ناب است گفت: دولت عراق، مسئولان کشور و همه عاشقان و دلباختگان سالار شهیدان باید همراهی داشته باشند تا امسال نیز در این راهپیمایی عظمت ایمانی ما به منصه ظهور گذاشته شده و شجاعت و مقاومت ما به دشمنان اسلام و جریانات تکفیری نشان داده شود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: نماز جمعه ، دشمنان ، توجه ، توطئه ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.