روز چهارشنبه دانشجویان کالج ایتاکا در ایالت نیویورک و کالج اسمیت در ایالت ماساچوست خواستار برکناری روسای این موسسات آموزش عالی به اتهام تبعیض نژادی شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از چند روز اعتراض دانشجویان در دانشگاه میسوری به نابرابری نژادی، دانشجویان دو کالج دیگر با تعطیل کردن کلاس‌های درس به این اعتراض‌ها پیوسته اند و از جمله خواستار افزایش شمار اقلیت ها در دانشگاه ها هستند.
 
روز چهارشنبه دانشجویان کالج ایتاکا در ایالت نیویورک و کالج اسمیت در ایالت ماساچوست خواستار برکناری روسای این موسسات آموزش عالی به اتهام تبعیض نژادی شدند.
 
پیشتر در روز دوشنبه، رئیس دانشگاه میسوری در پی اعتراضات دانشجویی از مقام خود برکنار شد و یکی از مقام های اداری دانشگاه که سیاه پوست است به عنوان رئیس موقت معرفی شد.
 
به گفته دانشجویان معترض در دانشگاه میسوری، رئیس برکنارشده این دانشگاه، برای مقابله با نابرابری نژادی در محیط آموزشی اقدامات لازم را انجام نداده است.
 
قرار است دانشجویانی از ۲۰ دانشگاه دیگر در آمریکا این هفته در همبستگی با دانشگاه میسوری، اعتراضاتی را برگزار کنند.
 
به نوشته بی بی سی، معترضان در کالج ایتاکا با صدور بیانیه‌ای خواهان برکناری رئیس این نهاد آموزش عالی شدند: «با برکناری رئیس دانشگاه میسوری، ما خواستار اقدامی مشابه برای تام راچن هستیم زیرا این کار، گامی مهم در مبارزه با نژادگرایی پنهان و عیان در اماکن آموزشی و توانمندسازی است.»
 
از جمله شکایت‌های این معترضان، ناتوانی آقای راچن در افزایش شمار دانشجویان اقلیت در کالج ایتاکا عنوان شده است.
 
همچنین دانشجویان دانشگاه ییل در ایالت کانتیکت اعتراضات مشابهی را برگزار کردند.
 
پیشتر بخش اداری دانشگاه ییل از دانشجویان خواسته بود که در شب هالووین از پوشیدن لباس‌های توهین آمیز در محیط آموزشی خودداری کنند. این درخواست مسوولان دانشگاه ییل، به بحثی پردامنه در میان دانشجویان درباره آزادی بیان و حساسیت‌های فرهنگی انجامیده است.
 
در همین حال پلیس ایالت میسوری یک فرد دیگر را دستگیر کرده که به شکل ناشناس پیام‌های آنلاین تهدید آمیز علیه سیاه‌پوستان ارسال می‌کرده است.

منبع: جام نیوز
 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.