تقوی در نخستین کنگره جمعیت نیروهای انقلاب اسلامی:

تفرقه جامعه را به جهنم تبدیل می‌کند/ هر جمعیتی مورد تایید ما نیست

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز گفت: در سایه وحدت از زمین و آسمان برای مردم جامعه خیر و برکت می جوشد و در مقابل آن تفرقه، جامعه بشری را تبدیل به جهنم میکند.

تفرقه جامعه را به جهنم تبدیل می‌کند/ هر جمعیتی مطلوب ما نیست

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین "سیدرضا تقوی" قائم مقام جامعه روحانیت مبارز در نخستین کنگره جمعیت نیروهای انقلاب اسلامی که عصر امروز  (پنجشنبه 21 آبانماه) در مجموعه فرهنگی رفاه تهران برگزارشد با اشاره به مسئله وحدت اصولگرایان اظهار داشت: جلسه ای که از حنجره آن صدای وحدت در فضا پخش شود، مورد لطف و عنایت الهی قرار خواهد گرفت چراکه خداوند وحدت را دوست دارد.

وی اضافه کرد: وحدت انسانهای ایمانی برای جامعه چیزی جز خیر و برکت به همراه نخواهد داشت.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان ادامه داد: در سایه وحدت از زمین و آسمان برای مردم جامعه خیر و برکت می جوشد و در مقابل آن تفرقه، جامعه بشری را تبدیل به جهنم می کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جماعات کشور تأکید کرد: در جامعه‌ای که بر طبل تفرقه کوبیده می شود، شرایط برای کسانی که روح و جانشان زنده است، غیر قابل تحمل خواهد بود.

تقوی در همین باره تصریح کرد: آئین انسان‌ساز اسلام به پیروان خود تأکید دارد که برای حل مسائل و مشاکل اجتماعی خود، باید بصورت جمعی و گروهی وارد صحنه شد.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه کارهای اجتماعی نیازمند همت اجتماعی است گفت: این همت اجتماعی مخصوصاً برای کارهایی که جهت نهادینه کردن آنها در جامعه نیاز به همکاری و تلاش بیشتری است، نیازمند حضور مضاعفی را می‌طلبد.

تقوی با تأکید براینکه اسلام به جمعیت و انسجام مردم توصیه و تأکید دارد ابراز کرد: اسلام اصولا دین جمع بوده و این مسئله قادر به متمرکز کردن همه نیروهاست و با کمک آن می‌توان ره صد ساله را یک شبه طی کرد.

وی با بیان اینکه دست قدرت الهی در جمع دیده می‌شود گفت: به وسیله جمع می‌توان بسیاری از قله‌های زندگی را فتح کرد و به تنهایی امکان آن وجود ندارد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جماعات کشور با طرح سؤالاتی از قبیل آیا هر جمعیتی که دور هم جمع شوند موفق هستند، آیا هر جمعیتی مطلوب ماست و جمعیت مطلوب ما چه جمعیتی است گفت:‌ جمعیت‌ها باید برمحور ولایت فقیه و امامت شکل بگیرند چراکه این محوریت به آن اجتماع معنا می‌بخشد و به دلیل ساختار شفاف و گویا،‌به محض نگاه کردن به آن جمع محتوای کارشان تا حدود زیادی معلوم خواهد شد.

تقوی با بیان اینکه هر اجتماعی مطلوب ما نیست تأکید کرد: منافقین و کفار هم دور هم هستند و با یکدیگر کار می‌کنند. آن چیزی که به جمعیت‌ها معنا می‌دهد و آن را مطلوب ما می‌سازد، جمعیت‌های ویژه‌ای هستند.

حجت الاسلام تقوی با طرح سوالی مبنی براینکه آیا هرجمعیتی که دور هم جمع می‌گردد می‌تواند موفق باشد گفت:خیر هر اجتماعی نمی‌تواند موفقیت های مد نظر را کسب کند مگر اینکه شرایط آنرا داشته باشد.

وی با اشاره به اولین عنصر موفقیت در جامعه افزود: اولین عنصر مقبولیت است تا ما باید سعی کنیم میزان مقبولیتمان را در جامعه افزایش دهیم.

قائم مقام جمعیت روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: گروهی و مجموعه‌ای در صحنه ‌های اجتماعی پیروز خواهند شد که در نگاه مردم مقبولیت مناسب و لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه عنصر اصلی مقبولیت محبوبیت است اظهار داشت: اگر بخواهیم  مقبولیتمان را تقویت کنیم باید محبوبیتمان را افزایش دهیم چراکه محبوبیت مقبولیت ایجاد می‌کند؛ هنگامی که جریانی در جامعه می‌تواند افکار و اندیشه‌های خود را به کرسی بنشاند که، مقبول و محبوب باشد.


وی با اشاره به راههای افزایش مقبولیت و محبوبیت در جامعه اظهار کرد: مردم باید بدانند که ما در خدمت آنها هستیم اینکه ما شعار بدهیم و در زمان نیاز به مردم به سراغ آنها برویم اما هنگامی که کارمان انجام شد به مردم توجهی نکنیم نمی‌توانیم مقبولیت ایجاد کنیم پس اگر شعار مردم می‌دهیم باید مردمی باشیم.

قائم مقام جمعیت روحانیت مبارز گفت: اگرما پا روی دوش مردم گذاشتیم و بالا آمدیم و به کرسی نمایندگی نشستیم، به جای خدمت به مردم فقط خودمان را در نظر بگیریم مردم اینطور فکر می‌کنند که همه اینها برای استفاده خودشان بود و نمی‌پذیرند بنابراین باید با مردم صادقانه برخورد کنیم.


حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه باید از مردم جدا نشویم و با آنها صادق باشیم و در جهت خیرو صلاح مردم گام برداریم تصریح کرد: متأسفانه در بعضی شرایط ما اینطور نیستیم، یک تشکیلات موفق که می‌خواهد در صحنه‌های اجتماعی حاضر شود باید مقبولیتش را تقویت کند.


وی با اشاره به دومین عنصر موفقیت در جامعه گفت: جمعیتی موفق است که به راه، مواضع و شعارهایش معتقد باشد، یک جمع و یا فرد سیاسی چون به راهش اعتقاد دارد جوسازی‌ها او را از میدان به‌در نمی‌کند و شایعات و تهمت‌ها او را افسرده نمی‌کند و همچنین فضاسازی‌ها او را مضطرب نخواهد کرد.

قائم مقام جمعیت روحانیت مبارز با بیان اینکه پرهیز از خودستایی و خودپرستی سومین عنصر موفقیت در جامعه است افزود: تشکل ما تشکل خود اسلامی است چراکه خودپرستی و انحصار طلبی آفت است.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه تحجر، آفت اعتقاد است خاطرنشان کرد: در طول تاریخ متحجرین بسیار به اسلام ضربه زدند و خوارج و نهروان را می‌توان از جمله این گروه نام برد، تحجر فقط مربوط به مسائل دینی و مذهبی نیست بلکه در حوزه‌های سیاسی هم تحجر وجود دارد و می‌تواند یک مجموعه را فلج کند.

وی با بیان اینکه ما بشدت روی مواضع حقمان ایستاده‌ایم تأکید کرد: مرزبندی ما با فتنه‌گران و ضد انقلابها مشخص است و شاید در مواردی آنها را دعوت کنیم که از مواضعشان کوتاه بیایند ولی هیچگاه با آنها وحدت نمی‌کنیم چرا که ایشان در پی جمع کردن سفره نظام بودند.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز شرط موفقیت اصولگرایان در انتخابات را بیرون آمدن یکصدا از حوزه‌های اصولگرایی دانست و گفت: من یقین دارم که رهبر معظم انقلاب از تفرق نیروهای مؤمن، ولایی و علاقه مند به ارزشهای انقلاب و اسلام خرسند نیستند بنابراین برای خرسندی ایشان و اینکه بتوانند جهان اسلام را با فکر آرام هدایت کنند راهی جز وحدت نداریم.


رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جماعات کشور در ادامه اظهارات خود گفت: هر تشکل اصولگرا برای موفقیت در صحنه انتخابات باید به سمت جذب یاران مخلص برود چراکه تشکل‌های اسلامی چنین یارانی می‌خواهند.

تقوی در همین باره ادامه داد: امام حسین (ع) توانستند صحنه عظیم کربلا را با یاران مخلص خودشان ایجاد کنند و برای فتح قله‌ها باید افرادی را جذب کنیم که هیچگونه چشم‌داشتی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه اخلاص در مجموعه تشکل‌های اصولگرا دیده می‌شود اظهار داشت: در این زمینه شهرستانی‌ها از ما جلوتر هستند و پر شورتر از ما در صحنه حضور دارند.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز در بخش پایانی اظهارات خود با اشاره به نقش وحدت آفرین آیت الله مهدوی کنی تصریح کرد: آیت الله مهدوی کنی هنگامی که در قید حیات بود، خیلی نتوانستیم قدردان حضور وی باشیم و امروز که از میان ما رفته،‌ خلاء بزرگی را احساس می‌کنیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جماعات کشور در همین باره اضافه کرد: مراجع عظام تقلید همواره حریم سخنان آیت الله مهدوی را نگه می‌داشتند و امروز باید با کمک رهنمودهای به جای مانده از آیت الله مهدوی کنی بیشتر تلاش کنیم و کنار هم باشیم و کاری کنیم که روح وی از ما شاد باشد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار