رییس انجمن سرطان شناسی کشور گفت: چیزی که از آن به عنوان سونامی سرطان یاد می‌کنند قابل پیشگیری است، اگر این بیماری با استفاده از تجهیزات پزشکی به موقع تشخیص داده شود می‌توان امید داشت که جان نیمی از مبتلایان به سرطان نجات یابد و آن‌ها به زندگی بازگردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا قوام نصیری، رییس انجمن سرطان شناسی کشور روز چهارشنبه در حاشیه دهمین کنگره سرطان شناسی در شیراز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: چیزی که از آن به عنوان سونامی سرطان یاد می‌کنند قابل پیشگیری است، اگر این بیماری با استفاده از تجهیزات پزشکی به موقع تشخیص داده شود می‌توان امید داشت که جان نیمی از مبتلایان به سرطان نجات یابد و آن‌ها به زندگی بازگردند.

وی افزود: هنوز عامل اصلی سرطان شناخته نشده و عوامل مختلف را در شیوع سرطان دخیل می‌دانند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در کشور ما پیشرفت‌های قابل توجهی برای درمان سرطان محقق شده که می‌توان به پرتودرمانی و رادیوتراپی اشاره کرد.

این پزشک متخصص ادامه داد: مراکز درمان و پیشگیری مناسبی در شهرهای کشور دایر شده و در همین زمینه نیز در دولت تدبیر و امید، کمیته‌ای با عنوان کمیته شیمی درمانی ایجاد شده و به نوعی نیز سازمان‌های بیمه‌گر برای پوشش برخی از درمان‌های سرطان ورود کرده‌اند.

قوام نصیری افزود: با راه اندازی کمیته جامع ملی مبارزه با سرطان در کشور، اتفاقی بسیار مبارک و تاثیرگذاری در عرصه علمی وتحقیقاتی به وجود آمده و با توجه به این که اعضای این کمیته از استادان، کارشناسان نخبه، متخصص و فوق تخصص سرطان شناسی تشکیل شده‌اند، این موضوع گامی مهم در تشخیص و مقابله با این بیماری است.

وی افزود: سرطان از جمله بیماری‌های خطرناکی است که در حال حاضر درمان 100 درصدی برای آن یافت نشده و در تمام کشورهای دنیا و از جمله ایران این بیماری در حال گسترش و افزایش است اما می‌توان با تغییر سبک زندگی و به ویژه با تغییر در رژیم غذایی برای مهار سرطان گام‌های اساسی برداشت.

رئیس انجمن سرطان شناسی ایران افزود: با توجه به وضعیت امروز، شیوع بیماری سرطان نسبت به یک دهه گذشته دو برابر شده و مهم‌ترین دلیل افزایش این بیماری، تغییر در سیستم تغذیه و افزایش استرس است.

قوام نصیری ادامه داد: طبق آخرین بررسی‌های انجام شده در سال 91 آمار مبتلایان به سرطان در کشورمان دو برابر شده بود و متاسفانه سن بیماران ایرانی یک دهه جوان‌تر از سایر کشورهای جهان است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.