اعضای شورای اسلامی استان اساس‌نامه سازمان همیاری شهرداری اصفهان را که در بعضی موارد دچار مشکل بود ارزیابی کردند تا از طریق شورای عالی استان و وزارت کشور این اساس‌نامه اصلاح شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عبدالله کیانی درحاشیه اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان درجمع خبرنگاران اظهار داشت: شورای استان عصاره و چکیده‌ای از شوراهای اسلامی است و تصمیمات مهمی درآن گرفته می‌شود که نیاز است رسانه‌ها به پوشش اخبار آن اقدام بپردازند.

وی اضافه کرد: بر اساس ماده 78 قانون شهرداری‌ها حسابرسی حساب‌های سازمان همیاری شهرداری به دلیل آنکه سهام‌داران اصلی آن شهرداران استان هستند از وظایف شورای اسلامی استان است.

وی گفت:شورای استان در هر سال حسابرس‌های مستقل را برای حسابرسی سازمان‌های زیر نظر این شورا تعیین می‌کند و حسابرسی از سازمان همیاری‌های شهرداری اصفهان در سال جاری انجام گرفت که امروز در صحن علنی شورای استان مطرح و گزارش این حسابرسی قرائت شد.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان ادامه داد:در این اجلاس مقرر شد که حساب‌های راکد در سازمان همیاری‌های شهرداری اصفهان جمع‌آوری شود و همچنین شرکت‌های وابسته‌ای که زیان ده می‌باشند یا به سود دهی برسند و یا به شکل قانونی انحلال یابند.

کیانی گفت:اعضای شورای استان اساس‌نامه سازمان همیاری شهرداری اصفهان را که در بعضی موارد دچار مشکل بود ارزیابی کردند که از طریق شورای عالی استان و وزارت کشور این اساس‌نامه اصلاح شود تا شهرداری‌ها که سهامداران سازمان همیاری‌های شهرداری هستند بتوانند در هیئت‌مدیره این سازمان عضو داشته باشند.

وی افزود:از آغاز سال جاری با پیگیری‌های شخص استاندارو شورای اسلامی استان کنترل و نظارت و درآمد آزادراه اصفهان - کاشان که تا امروز در اختیار سازمان بازنشستگان تأمین اجتماعی بود در اختیار سازمان همیاری شهرداری قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که شهرداری‌های ما با آن درگیر هستند اختلاف شهرداری‌ها با وزارت مسکن، راه و شهرسازی در مورد مسکن مهر، راه‌های روستای، طرح‌های تفصیلی است؛ و امیدواریم که‌ای مشکلات نیز برطرف شود.


انتهای پیام/گ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.