بلومبرگ: اوپک تولیدات نفتی آمریکا را به چالش کشید

صادرات نفت اوپک به آمریکا، تولیدات نفتی این کشور را به چالش کشیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ؛  سازمان کشورهای تولیدکننده نفت – اوپک – تا پایان ماه میلادی جاری حدود 3 میلیون متر تن نفت به بندرگاه‌های آمریکا صادر می‌کند و جایی برای عرض اندام نفت تولیدی آمریکا باقی نمی‌گذارد.

عراق یکی از اعضای سازمان اوپک است که سریعترین رشد تولیدات نفتی را در میان 11 عضو دیگر داشته است. عراق در هفته‌های اخیر بیش از 10 نفتکش مملو از بشکه‌های نفت راهی آمریکا کرد. حجم تولیدات نفتی عراق در ماه جاری به بالاترین سطح از ژوئن 2012 (خرداد 91) رسیده است. درحالیکه عربستان حاضر به پایین آوردن حجم تولیدات نفتی خود نشده است، عراق نیز بر سطح تولیدات خود افزود. به نظر می‌رسد اعضای اوپک توجهی به کاهش بهای جهانی نفت ندارند و با تولیدات بیشتر، نفت خام آمریکا را با تهدید جدی مواجه کرده‌اند. 

پیش بینی می‌شود مقرون به صرفه نبودن استخراج نفت در آمریکا موجب شود این کشور از سال آینده بار دیگر بر حجم واردات نفتی خود بیافزاید. احتمالا واردات نفت آمریکا روزانه 500 هزار بشکه افزایش یابد و به 800 هزار بشکه در روز برسد. برخی کارشناسان معتقدند افزایش چشمگیر صادرات نفتی عراق احتمالا مقامات آمریکایی را وادار می‌کند از هم‌اکنون استخراج نفت در این کشور را کاهش دهند و بار دیگر به خرید نفت روی آورند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار