اعتراف مقام سابق کنگره: آمریکا بدنبال تصاحب کل جهان است / عربستان، آمریکا و قطر حامی تروریست‌های داعش هستند

رادنی مارتین، مقام سابق کنگره، با اعتراف به حمایت آمریکا، عربستان و قطر از گروه تروریستی داعش، تأکید کرد واشینگتن بدنبال تصاحب کل جهان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی، «رادنی مارتین،» عضو سابق کنگره آمریکا، در گفتگو با این شبکه درباره هشدار پوتین به آمریکا، اذعان کرد: «آمریکا هر کشوری را که می خواهد توان دفاعی خود را تقویت کند، تهدید می کند و نیت آن کشور را نیتی تهاجمی قلمداد می کند. این در حالی است که آمریکا خود همواره دنبال تجاوز و تهاجم به کشورهای دیگر بوده و همیشه توان تهاجمی خود را تقویت کرده است تا بتواند بر جهان سلطه پیدا کند.»

این عضو سابق کنگره درباره پیش‌نویس قطعنامه سعودی علیه ایران و روسیه گفت: «اقدام عربستان سعودی ناشی از فریبکاری این رژیم و اقدامی بسیار مضحک و خنده دار است. با وجود اینکه همه می دانند چنین قطعنامه ای بی معنا و اساس است، ریاض با حمایت آمریکا به عنوان متحد اصلی خود و ائتلاف پشت‌ پرده با رژیم صهیونیستی تلاش می کند قطعنامه خود را به تصویب برساند. البته این قطعنامه به نوعی اعتراف عربستان سعودی، قطر و آمریکا به این است که آنها حامی مداخله نظامی غیرقانونی در سوریه هستند که هدف آن سرنگونی دولت قانونی این کشور بوسیله داعش است. دولتهای سعودی، قطر و آمریکا از همان ابتدا از داعش حمایت کرده‌اند و از گروهی ساختگی به نام "مخالفان میانه‌روی سوریه" که در واقع بخشی از گروههای تروریستی سوریه از جمله داعش هستند، برای سرپوش گذاشتن حمایت خود از تروریست‌های تکفیری استفاده کرده‌اند. بنابراین هیچ فرقی میان شورشیان میانه رو و داعش وجود ندارد. آمریکا و ائتلاف تحت فرمانش به طور غیرقانونی در سوریه حضور دارند.»

مارتین افزود: «از زمانی که "ولادیمر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، به قدرت رسیده است، حضور نیروها و پایگا‌ه‌های نظامی آمریکا در اطراف مرزهای این کشور را نه تنها تهدیدی جدی علیه مردم و کشور روسیه می داند، بلکه بر این باور است که آمریکا برای فروپاشی فدراسیون روسیه تلاش می‌کند. هدف آمریکا به دست آوردن منافع و منابع ژئوپلیتیک هر چه بیشتر در جهان است. در واقع آمریکا می خواهد صاحب همه جهان شود. روسیه و پوتین معتقدند اگر جهان به کنترل آمریکا در آید، به مکانی وحشتناک تبدیل خواهد شد.»



انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار