دمشق: ائتلاف به بهانه مبارزه با داعش، زیر ساخت‌های سوریه را هدف می‌گیرید

وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه به سازمان ملل و شورای امنیت تاکید کرد حملات ائتلاف به بهانه مبارزه با داعش و در واقع با هدف انهدام زیرساخت‌های حیاتی این کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه به سازمان ملل و شورای امنیت تاکید کرد حملات و بمباران‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا به صورت هدفمندانه ای، نابودی زیرساخت ها و تاسیسات حیاتی سوریه را هدف قرار داده است.

وزارت خارجه سوریه در 2 یادداشت به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت تاکید کرد بمباران‌های ائتلاف آمریکا به بهانه مبارزه با تروریست های داعش در واقع زیرساخت های صنعتی، اقتصادی و نفتی سوریه را نابود می کند.

درنامه های وزارت خارجه سوریه آمده است: ادامه بمباران چاه‌های نفت و گاز، تاسیسات نفتی و گازی در سوریه به وسیله ائتلاف آمریکا برای جلوگیری از قاچاق و فروش نفت به دست گروههای تروریستی فقط بهانه است، درحالی که اگر هدف ضربه زدن به گروههای تروریستی باشد، باید کاروانهای حامل نفت و گاز آنان قبل از رسیدن به مرزهای سوریه بمباران شود.

سوریه ادامه بمبارانها در داخل خاک این کشور از سوی آمریکا و ائتلاف بین المللی را، که بدون اطلاع و اجازه قبلی دولت این کشور انجام می شود، غیر قانونی و آن را تجاوز آشکار به سوریه دانسته است که تاثیر قابل ملاحظه ای برکاستن از توان تروریست ها نداشته است.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین خواستار قطع بمباران‌ها و عملیات ائتلاف امریکا و سایر کشورهای غربی در سوریه شد.

سوریه در بخشی از این نامه‌ها، ضمن رد اتهام غربی ها درباره استفاده ارتش این کشور از سلاح‌های ممنوعه در مبارزه با تروریست ها، بر پایبندی بر مقررات بین المللی تاکید کرد و از کشورهای حامی تروریست ها در سوریه خواست با اجرای قطعنامه های بین المللی مانع استفاده مزدوران خود از سلاح های شیمیایی علیه مردم سوریه شوند.

درهمین حال، به اعتقاد بسیاری از ناظران بین المللی حملات آمریکا و متحدان آن در سوریه، به اندازه‌ای که به نابودی تاسیسات و ساختارهای زیربنایی سوریه منجر شده است، بر کاستن از توانایی نظامی داعش تاثیر نداشته است.

ائتلاف بین المللی از سال گذشته به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، تاسیسات زیربنایی و مراکز اقتصادی سوریه از جمله پالایشگاه ها، مخزن های ذخیره سازی سوخت و پایانه های سوخت را هف قرار می دهد. 



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار