نماینده سمیرم در مجلس: با توجه به بازدهی پایین و هزینه‌های بالای مزارع سنتی، بهره‌وری در حدی نیست که قیمت اعلام شده پاسخگوی نیاز کشاورزان باشد.

عمرانی: قیمت فعلی خریدتضمینی گندم پاسخگوی نیازکشاورزان نیست"سکینه عمرانی" عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون قیمت 1270تومان اعلام شده در خصوص خرید تضمینی گندم از سوی دولت، اظهار داشت: با توجه به بازدهی پایین مزارع سنتی که هزینه‌های بالایی هم دارند، هنوز بهره‌وری به حدی نرسیده است که قیمت 1270 تومان پاسخگوی نیاز کشاورزان باشد.

وی ادامه داد: باید توجه کرد به دلیل اختلاف در نوع مزارع سنتی و مکانیزه، قیمت گندم نیز در کشور متفاوت است.

نماینده سمیرم در مجلس، افزود: قیمت اعلام شده برای مزارعی که به صورت مکانیزه کشت می‌شوند، خوب و مناسب خواهد بود، اما در مزارع سنتی که از طریق پمپاژ آب آبیاری می‌شوند، چنین قیمتی مناسب نیست.

وی گفت: هدف این است که کشاورزان هم هزینه‌ها را کاهش دهند، اما از لحاظ قیمتی و با در نظر گرفتن هزینه‌های کشت، در مجموع برای اکثریت کشاورزان سوددهی ندارد.

عمرانی در پایان تصریح کرد: قیمت اعلام شده برای بخش اندکی از کشاورزان سوددهی داشته و برای آنان مقرون به صرفه می‌باشد، اما پاسخگوی مجموع کشاورزان کشت‌کننده گندم در کشور نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار