نمایندگان مجلس باکلیات طرح "استخدام کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی" مخالفت کردند.

مخالفت مجلس با طرح به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه 11 آبان‌ماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح استخدام کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی مخالفت کردند.

براساس این گزارش، محمد دهقان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مخالفت با این طرح، گفت: این طرح خلاف اصل 75 قانون اساسی است.

وی افزود: استخدام 5 هزار نفر در این طرح بدون شک مغایر با اصل 75 قانون اساسی خواهد بود.

دهقان تاکید کرد: بنده از کمیسیون کشاورزی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی خواهش می‌کنم بنشینند و راه‌حل خوبی برای این موضوع پیدا کنند، چرا که این طرح مطمئنا پس از ارجاع به شورای محترم نگهبان مورد مخالفت این شورا قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم طرقبه با بیان اینکه طرح استخدام کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی بار مالی دارد، تصریح کرد: بنده از دوستان و رئیس مجلس خواهش می‌کنم تدبیری بیاندیشند تا این طرح مجددا به کمیسیون مربوطه بازگردد تا این طرح به خوبی مورد بررسی قرار گیرد.

اما در ادامه علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در موافقت با طرح مذکور گفت: بنده قصد دارم در ابتدای اظهاراتم به چند نکته مبنی بر طرح مورد ذکر اشاره کنم.

1: در تمام کشورها به بخش کشاورزی یارانه می‌دهند. عزیزان ما اگر به دنبال استقرار در بخش کشاروزی هستیم، باید از این بخش حمایت عملی داشته باشیم که بنده معتقدم یکی از این حمایت‌های عملی تضمین‌ بخشیدن به امور شغلی این افراد است.

سلیمی تاکید کرد: معتقدم باید با "استخدام کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی" در بانک کشاورزی انگیزه این افراد را بالا ببریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به انتقاد مخالفان طرح مبنی بر مغایرت طرح مذکور با اصل 75 قانون اساسی بیان داشت: کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی برای کشور درآمدزایی دارند و ما همواره باید با یک بستر مناسب شغلی برای این عزیزان باعث بالابردن انگیزه آنها شویم.

سلیمی در ادامه بیان داشت: طراحان طرح شرایط عمومی استخدام را در طرح مذکور به خوبی دیده‌اند و این طرح بار مالی جدیدی به دولت تحمیل نخواهد کرد.

در ادامه، علی صالح معاون تقنینی معاونت برنامه و بودجه در مخالفت با طرح مذکور گفت: ما طبق قانون باید تصدی‌گری‌های دولت را کاهش دهیم و این طرح مغایر با برنامه دولت در زمینه کاهش تصدی‌گری است.

وی افزود: در حال حاضر 5 میلیارد تومان از منابع بانک کشاورزی بابت تعهدات این بانک به صندوق بیمه هزینه می‌شود که اگر 4500 نفر به نیروهای این بانک اضافه شود، بار مالی سرسام‌آوری برای این بانک به وجود می‌آید.

صالح تاکید کرد: عملا این طرح نمی‌تواند اجرایی شود، چرا که این طرح هم می‌تواند بار مالی را بر دوش بانک مرکزی بگذارد و هم در موضوعات مربوط به بیمه مشکلاتی را برای این بانک ایجاد کند.

براساس این خبر ؛ به دلیل مغایرت طرح استخدام کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی با برنامه‌های توسعه کشور، این طرح نیاز به دو سوم رای نمایندگان داشت که نمایندگان با 118 رای موافق، 59 رای مخالف و 15 رای ممتنع با کلیات آن مخالفت کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: نمایندگان ، مجلس ، استخدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار