رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی از تحصیل۱۲۰ هزار دانش آموز در مراکز استثنایی کشور خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،  مجیدقدمی درمراسم افتتاح هنرستان استثنایی ابتکار تربت حیدریه، احداث مراکزآموزش استثنایی را مصداق حمایت از عدالت آموزشی دانست وافزود: با توجه به ابزار و تجهیزات تخصصی قوی، شناسائی دانش آموزان استثنایی و کسانی که نیازمند خدمات ویژه هستند بهتر شده و بر همین اساس برنامه‌های متعددی برای این مراکز تدارک دیده شده است.
وی با اشاره به تحصیل ۵۰ هزار دانش آموز تلفیقی در کشور، افزود: امسال آمار تلفیقی دانش آموزان استثنایی کشور افزایش یافته و پیش ببنی می‌کنیم بین ۵ تا ۷ هزار نفر به تلفیقی‌های کشور افزوده شود.
قدمی گفت: ۱۲۰ هزار دانش آموز در 1550 مرکز آموزش استثنایی کشور تحصیل می کنند.
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی به برخی برنامه‌های این سازمان اشاره کرد و گفت: برنامه‌های آموزشی، حمایتی، تامین خدمات دارویی و تجهیزات پزشکی، کاشت حلزون، ارائه کتب درسی و فعالیت‌های اردویی و ورزشی بخشی از فعالیتهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برای دانش آموزان نیازمند به خدمات ویژه است.
وی از احداث 12 پروژه برای دانش آموزان استثنایی خبرداد و افزود: با توجه به فضای عاطفی و انسان دوستانه‌ای که در این مراکز وجود دارد، خیرین تمایل بیشتری برای احداث مراکز استثنایی دارند.
قدمی گفت: امسال بیش از ۳۵۰ دانش‌آموز استثنایی در کنکور سراسری پذیرفته شده و لذا باید شرایطی را فراهم کنیم تا زمینه ساز رشد و ارتقای شاخص توسعه آموزشی کشور باشیم.


منبع: ایسنا
برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار