شهردار تهران گفت: اگر در دولت قانونی نوشته می‌شود پس باید اجرا شود، چرا که قانون مستقیماً با جان مردم سروکار دارد.

قالیباف: اگر قانون می‌نویسیم باید آن را اجرا کنیم
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاح ایستگاه نعمت‌آباد با بیان اینکه از نظر اجرای فنی کار، با شرایط سخت اقتصادی برای ایستگاه‌های مترو مواجه بودیم، اظهار کرد: تامین اعتبار بودجه برای پروژه‌ها راهی آسانی نیست اما بدلیل اینکه احداث متروها یک کار ملی است ما آن را اجرایی می‌کنیم اما نیازمند کمک همه بخش‌های دولتی هستیم.

وی با اشاره به قول شهرداری تهران در خصوص افتتاح هر ماه یک ایستگاه افزود: اولویت شهرداری تهران ساخت مترو در جنوب شهر است.

شهردار تهران با بیان اینکه در سال‌های گذشته ایستگاه نعمت‌آباد از خط سه مترو تهران حذف شده بود، یادآور شد: تقاضاهایی که برای این ایستگاه در این منطقه وجود داشت، باعث شد که کار کارشناسی انجام شود تا بتوانیم آن را احداث کنیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه امروزه در ابعاد مختلف ساخت مترو تهران در سطح بین‌المللی به جایگاه مهمی رسیده است، تصریح کرد: امروزه مترو تهران یکی از برترین متروهای دنیاست، و از نظر تکنولوژی و شرایط ایمنی در بعد کمی و کیفی، جایگاه خوبی در سطح بین‌المللی داریم.

وی با بیان اینکه هدفگذاری کردیم تا سال 96 بتوانیم هفت خط مترو تهران را به بهره‌برداری برسانیم، گفت: خط 6 و 7 تهران با تمام مشکلات که داریم در حال پیشروی است.

شهردار تهران با اشاره به حرف‌ها که به ناحق درخصوص شهرداری تهران گفته‌ می‌شود، یادآور شد: کارهای ما در خصوص خدمات‌رسانی به مردم انجام می‌شود، به همین منظور انتقادهایی که به ما می‌شود به جایی نمی‌رسد.

قالیباف ادامه داد: کاری که در آن منطق نباشد زود از یاد می‌رود و مردم آن را نمی‌شنوند برای ما مهم نیست که کسی چه حرفی می‌زند، مهم این است که کار ما خالصانه باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روال کارهای مالی و پولی در شهرداری تهران در مسیر درست خود پیش می‌رود و زیر نظر حسابرسان است، افزود: اگر خطایی در خصوص مسائل مالی شهرداری مطرح می‌شود، باید مراجع ذیصلاح آن را بگویند. 

شهردار تهران تاکید کرد: ذره‌ای خطا در شهرداری تهران صورت نمی‌گیرد چرا که ما از پول بیت‌المال کوتاه نمی‌آییم.

قالیباف با بیان اینکه کارگاه‌های ساختمانی در رکود اقتصادی کارها را به پیش می‌برند، تصریح کرد: متروی تهران با کیفیت‌ترین و ارزانترین متروی دنیاست و امکاناتی را برای مردم فراهم کرده که با ارزانترین قیمت سفرهای خود را انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه آلودگی‌ هوا یکی از مهم ترین چالش‌های شهر تهران است، گفت: در صدد هستیم تا آلودگی‌های شهر را کاهش دهیم به همین منظور باید محدودیت‌هایی برای خودروهای شخصی ایجاد شود.

شهردار تهران تاکید کرد: ما نباید قانون بنویسم و اگر می‌نویسیم باید بدرستی آن را اجرا کنیم چرا که قانون مستقیماً با جان مردم سروکار دارد.

قالیباف با اشاره به مصوبه‌ای در خصوص ممنوعیت تردد ماشین‌هایی با عمر 20 سال یادآور شد: این ماشین‌ها حق حرکت در شهر تهران و کلان‌شهرها را ندارند، چرا که این موضوع یک قانون است پس چرا اجرایی نمی‌شود، چه کسانی مانع اجرایی شدن آن می‌شوند؟

وی با بیان اینکه در شهر تهران 10 میلیون نفر زندگی می‌کنند، تصریح کرد: ما نیاز به چه زیرساختی داریم، که جلوی آن را نمی‌گیریم، چرا که یک موتورسیکلتی که هشت سال عمر دارد، باید بیست سال در شهر تردد کند.

شهردار تهران با اشاره به عمر تاکسی‌ها و مینی‌بوس‌های شهر افزود: بر اساس قانون، تاکسی‌ها و مینی‌بوس‌هایی که عمر آن‌ها تمام شده باید از رده خارج شوند و برای آن ها جایگزینی تعیین شود.

قالیباف تصریح کرد: برای آلودگی‌ هوا باید تصمیمات جدی گرفته شود، چرا که این امر مالی نیست و خسارت جانی بدنبال دارد به همین منظور هر کاری که از دستمان برمی‌آید باید برای کاهش آلودگی هوا انجام دهیم.

وی بیان کرد: یک موتورسیکلت به اندازه 15 ماشین آلودگی ایجاد می‌کند به همین دلیل باید آن را از رده خارج کنیم در غیر اینصورت جان مردم در خطر می‌افتد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار