تندگویان: در هدایت آب های سطحی مشکلات اساسی داریم

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: در مدل هدایت آب‌های سطحی با مشکلاتی مواجه هستیم که البته از بین رفتن شبکه سنتی آب‌های زیرزمینی موجب پدیدآمدن این معضل شده است.

تندگویان: در هدایت آب های سطحی مشکلات اساسی داریممحمد مهدی تندگویان عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به از بین رفتن شبکه سنتی آب‌های زیرزمینی شهر اظهار کرد: قنات‌های شهر تهران تاثیر بسزایی در هدایت و جذب آب‌های سطحی تهران داشتند که متاسفانه بر اثر ساخت و سازهای تونل، مترو خشک شدند. 
 
وی در واکنش به اظهارات مدیریت بحران مبنی بر تخریب مسیل سیلاب در طراحی شبکه بزرگراهی ادامه داد: توجیهی در تخریب مسیل سیلاب در طراحی بزرگراه نشده باشد، فاجعه‌ای بیش نیست، بحرانی که حتی نمی‌توان درمورد آن بحث کرد. اما در حال حاضر در هدایت آب‌های سطحی مشکل داریم. 
 
عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه در مدل هدایت آب‌های سطحی مشکل اساسی داریم، تصریح کرد: باید در موارد بحرانی بتوانیم بخشی از آب‌های سطحی را به شبکه فاضلاب متصل کنیم و راه جایگزین را پیدا کنیم تا دچار سیل و تبعات آن نشویم. 
 
تندگویان با اشاره به نقش پررنگ قنات‌های تخریب شده در جذب و رفع مشکل سیلاب تهران تاکید کرد: شبکه سنتی و قنات‌ها نقش 70درصدی در جذب و هدایت آب‌های سطحی داشته‌اند که متاسفانه از بین رفته است. 
 
عضو پارلمان شهری گفت: تعداد قنات‌ها در تهران 250 عدد بوده که متاسفانه حدود 100 عدد آن‌ها خشک شده است. 
 
تندگویان با اشاره به عدم مدیریت صحیح و نظارت بلند مدت در چنین معضلاتی تاکید کرد: عدم نظارت و شکل‌گیری معابر منطقه‌ای موجب چنین معضلاتی در تهران شده است. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
 
انتهای پیام /  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار