مدير جهاد كشاورزی شهرستان بيجار گفت: برای اولین بار کشت زعفران در شهرستان بیجار در زمینی 5 هزار متری آغاز شد،که پیش بینی می شود800 گرم زعفران برداشت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ محمد عباسی گفت: كشت زعفران در ٥٠٠٠ متر زمین كشاورزی در روستای دولت كند بیجار انجام شد که پیش بینی می‌شود 800 گرم زعفران در این زمین برداشت شود.

وی با اشاره به ماندگاری پنج ساله پیاز زعفران، افزود: از ١٥ شهریور تا ١٥ مهر كاشت زعفران طول كشیدکه زمان برداشت آن ١٠ آبان ماه آغاز شده و به مدت یك هفته ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیجار بیان کرد:درحال حاضر برداشت زعفران در این شهرستان به دلیل کم بودن زمین زیر کشت است اما در سال‌های آتی برای افزایش این محصول در این شهرستان زمین بیشتری در نظر گرفته خواهد شد.

وی گفت: پیش بینی می شود حدود ٨٠٠ گرم تا یك كیلوگرم زعفران از ٥٠٠٠ متر زمین كشت شده برداشت شود.

عباسیمیزان پیاز زعفران را برای هر هكتار ١٠ تُن عنوان كرد و افزود: قیمت بالای پیاز این محصول در حال حاضر تنها نگرانی كشاورز است كه در راستای ترویج كشت این محصول باید راهكاری برای كاهش قیمت خرید پیازچه ارائه شود تا كشاورزان بدون دغدغه اقدام به كاشت این محصول ارزشمند كنند.

ویبا بیان اینکه با توجه به مقاومت بالای پیازچه زعفران در برابر سرما، رشد این محصول در پاییز، زمستان و اوایل بهار است، ذکر کرد

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بیجار افزود: برای تامین آب آن مشكلی وجود ندارد و می‌توان بدون دغدغه اقدام به کشت این محصول كرد.

عباسی بیان کرد: هدف ما ترویج كشت زعفران در شهرستان بیجار است كه بر این اساس در چند روز اخیر اولین كلاس ترویج كشت زعفران با حضور ١٥ نفر از كشاورزان برگزار شد و علاوه بریادگیری گواهینامه این دوره آموزشی صادر شد.

عباسی درپایان گفت: باتوجه به استقبال كشاورزان برای كشت این محصول امكان ترویج این محصول مهیا است و به علت كاشت، داشت و برداشت آسان و کم بودن نیاز آبی این محصول، شرایط خوبی وجود دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.